واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه ایران پیرامون ارسال موشک ساخت ایران به یمن

© AP Photo / Vahid SalemiA missile is displayed at an exhibition on the 1980-88 Iran-Iraq war, at a park, northern Tehran, Iran, Thursday, Sept. 25, 2014
A missile is displayed at an exhibition on the 1980-88 Iran-Iraq war, at a park, northern Tehran, Iran, Thursday, Sept. 25, 2014 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آمريكایی‌ها که خود پرونده بسیار سنگینی در ارسال انواع سلاح و تجهیزات به متجاوزان در حمله به یمن دارند، با فرافکنی ديگران را متهم نكنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به گفته‌های یک مقام ‌وزارت دفاع آمریکا که در برخی رسانه‌های آمریکایی بازتاب یافت و طی آن ادعا شد موشکی که نیروهای انصارالله یمن با آنها کشتی اماراتی را منهدم کردند، ساخت ایران بوده، ضمن رد این ادعا اظهار کرد: آمریكایی‌ها در حالی كه بیش از یك سال و نیم از محاصره یمن می‌گذرد و حتی رساندن كمك‌های بشردوستانه به مردم این كشور با مشكلات عدیده روبروست، ادعاهایی را مطرح می‌كنند كه جز اعتراف به عجز خود و متحدانشان در مقابل مردم بی‌پناه یمن معنای دیگری ندارد.
وی افزود: این ادعا در حالی مطرح می‌شود كه بدون تردید در قتل هزاران یمنی بی‌گناه و انهدام زیرساخت‌ها در یمن و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مدارس این کشور از هواپیماها و سلاح‌های آمریكایی استفاده می‌شود و حتی پس از وقوع جنایات جنگی و ضدبشری در یمن، فروش اسلحه به عربستان کماکان ادامه داشته و دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: بهتر است آمریكایی‌ها که خود پرونده بسیار سنگینی در ارسال انواع سلاح و تجهیزات به متجاوزان در حمله به یمن دارند، با فرافکنی دیگران را متهم نكنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала