گرامیداشت هفته پلیس ایران در مسکو

© Sputnik / Sergei KuznetsovПосол Исламской Республики Иран в Российской Федерации Мехди Санаи
Посол Исламской Республики Иран в Российской Федерации Мехди Санаи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم گرامیداشت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور شماری از وابستگان و نمایندگان پلیس کشورهای مستقر در مسکو، نهادهای انتظامی و مقام های وزارتخانه های امور خارجه و کشور روسیه برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "ایرنا"، در این مراسم که شامگاه سه شنبه در سفارت ایران در مسکو برگزار شد، بیش از 50 نماینده پلیس از کشورهای مختلف از جمله فرانسه، آلمان، لهستان، بلژیک، اوکراین، ژاپن، چک، صربستان و روسیه و همچنین نماینده وزارت خارجه این کشور حضور داشتند.
مهدی سنایی سفیر ایران در این مراسم گفت: پلیس جمهوری اسلامی در مبارزه با عوامل ناآرامی در کشور و منطقه نقش تعیین کننده ای دارد. ثبات ایران به عنوان جزیره امن منطقه به مدد ناجا است و نقش بسیار مهمی در مبارزه با مواد مخدر ایفا می کند.
سنایی افزود: پلیس جمهوری اسلامی یکی از قوی ترین و کارآمدترین تشکیلات نیروی انتظامی در منطقه است و مانع عبور مواد مخدر از ایران به اروپا می شود.
وی در باره روابط ایران و روسیه نیز گفت: همکاری های دو کشور طی چند سال گذشته در تمامی عرصه ها پیشرفت های قابل توجهی داشته است. 
سنایی با بیان اینکه در امور امنیتی، دفاعی و نظامی مشورت های دائمی بین مسئولان دو کشور جریان دارد، اظهار کرد: دبیران شورای امنیت ایران و روسیه مذاکراتی خوب و گسترده ای در باره امنیت منطقه ای داشته اند.
سفیر ایران همچنین به همکاری های امنیتی ایران و روسیه در منطقه اشاره و اظهار کرد: در موافقتنامه دو کشور که امضا شده و اجرا می شود، راههای مبارزه با مواد مخدر، قاچاق انسان، سلاح و تروریسم و افراط گرایی پیش بینی شده است که کمک فراوانی به تامین امنیت منطقه می کند و نقش دو کشور را در این عرصه آشکارتر می کند.
سرهنگ فریدون نصیری نماینده پلیس ایران نیز در این مراسم خطاب به همتایان خود گفت: هوشیاری و هماهنگی تمامی نهادهای تامین کننده امنیت از جمله نیروی انتظامی سبب شده است تمامی تلاش های ضد امنیتی علیه جمهوری اسلامی شکست بخورد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала