سلاح هسته ای کره شمالی

© AP Photo / Ahn Young-joonآزمایش هسته ای جدید کره شمالی
آزمایش هسته ای جدید کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعلامیه کره شمالی باید سرهای داغ را خنک کند.

کره شمالی اعلام کرد که طراحی سلاح هسته ای را به پایان رسانده است.  سرگی ژورافسکی  کارشناس سیاسی در برنامه رادیو « اسپوتنیک»  ابراز داشت که سلاح هسته ای برای کره شمالی — « پادزهر»  ریسک های احتمالی: حملات جنگی و « انقلاب  های رنگین» است.

 در خبر منتشره در سفارت کره شمالی در روسیه  ذکر شده است که  طراحی سلاح هسته ای  در کره شمالی  به پایان رسیده است.

« انستیتوی سلاح هسته ای  اینبار خبر آزمایش  کلاهک هسته ای را  اطلاع داد.  خبر رسمی  موسسه کاملا محرمانه اشاره به چیست؟ اطمینان به اینکه کشور اصولا طراحی سلاح هسته ای را به پایان رسانده است».

در خبر رسمی آمده است که کره شمالی  از امکان راه اندازی فناوری ساخت و استفاده از انواع مواد قابل شکافت برخوردار شده است و به انتخاب خود و به مقدار ضروری می تواند  کلاهک های  هسته ای  برای مقاصد مختلف را بسازد — کلاهک های کوچک،  سبک و از نظر قدرت ضربه،  متفاوت.

روز 9 سپتامبر، کره شمالی قوی ترین آزمایش هسته ای در  تاریخ آزمایشات هسته ای را به انجام رساند. ژاپن، آمریکا، چین و آژانس بین المللی انرژی اتمی  این اقدام کره  شمالی را محکوم کردند.

 به عقیده سرگی ژورافسکی کارشناس سیاسی و رئیس  جنبش اجتماعی سراسر روسیه « اصلاحات — خط جدید» ، کره شمالی با اعلام پایان طراحی سلاح هسته ای سعی می کند  از ریسک های احتمالی  نظامی و سیاسی در امان بماند.

—  کره شمالی ساخت سلاح هسته ای  و  تمایل به استفاده از آن در صورت ضرورت را بدین دلیل اعلام کرد  تا خود را در مقابل ریسک های احتمالی — حملات از طرف کره جنوبی، ژاپن و آمریکا — در امان نگه دارد.  حدس می زنم این اعلامیه به این دلیل صادر شد تا کارگردانان « انقلاب های رنگین»  بدانند که کره شمالی از « پادزهر» هسته ای  در رابطه با کودتاهای  انقلابی احتمالی در خاک آن کشور برخوردار است.  بدین ترتیب کشور  ورود خود به  محفل کشورهای اتمی را اعلام کرد که در رابطه با آن باید سیاست فوق العاده  خاصی  پیاده شود».

کره شمالی از این طریق می تواند به نتایجی دست یابد. البته  فشار سیاسی و نه  نظامی بر کره شمالی بیشتر خواهد شد.  وجود سلاح هسته ای اعلام شد که برای سرد کردن « سرهای داغ» کافیست».

 ولادیمیر وارونکوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی وین اعلام نمود که فدراسیون روسیه « امیدوار است که پیونگ یانگ به رژیم عدم گسترش سلاح هسته ای برگردد که گام مسئولانه ای از سوی کره شمالی  خواهد بود».

به عقیده سرگی ژورافسکی، کره شمالی  از انجام مذاکرات خودداری نخواهد ورزید.

—  احتمال مذاکرات در این خصوص وجود دارد. در زمان مذاکرات  توپ ها ساکتند.  کره شمالی برای این روند آماده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала