تدوین طرح حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در ایران

© Photo / oskemen.infoتدوین طرح حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در ایران
تدوین طرح حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو هیأت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ایران از تدوین طرح حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "ایسنا"، جلیل رحیمی جهان‌آبادی گفت: طرح حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر با بیش از 150 امضا، آماده ارائه به هیأت رییسه است.جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آماده شدن طرح حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در کمیسیون قضایی مجلس گفت: در واقع عنوان اصلی این طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر است که این ماده بیان می‌کند در قاچاق مواد مخدر حکم اعدام زمانی صادر شود که یک سری شرایط خاص مانند حمل سلاح گرم و استفاده از آن و همچنین سرکرده‌های باندهای سازمان یافته بین‌المللی و یا کسانی که محکومیت به اعدام داشته و پس از اخذ دوباره مبادرت به انجام این کار کردند را داشته باشد.
این عضو هیأت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه اعدام قاچاقچیان به همین شکل آسیب زیادی به جامعه وارد می‌کند، گفت: بخش اعظم از کسانی که اعدام می‌شوند و یا منتظر اعدام هستند، افراد خرده‌پا می‌باشند که با یک بار خطا یا اشتباه به این امر رو آورده‌اند لذا اعدام به این شکل آسیب زدن به خانواده‌ها را به دنبال دارد.
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز با تأکید بر اینکه این روند اعدام باید متوقف شده و محدود شود به یک سری موارد خاص مانند سردستگی باندها، گفت: در حال حاضر افراد زیادی منتظر اعدام هستند اما سوال این است که تاکنون این همه اعدام انجام شده و هدف این بوده که دسترسی به مواد مخدر از بین برود، آیا از بین رفته است؟ اگر فایده‌ای نداشته باید به فکر مجازات‌های جایگزین باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در کمیسیون قضایی پیگیری شده و بیش از 150 امضا هم دارد، گفت: با قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال رایزنی هستیم که این طرح را به صحن علنی مجلس بیاوریم و هنوز به هیأت رئیسه تقدیم نشده و آماده ارائه به هیأت رئیسه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала