ربات- کودک ژاپنی

© REUTERS / Kim Kyung-Hoon Kirobo Mini robot
Kirobo Mini robot - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ژاپن یک کودک رباتی ساخته شد.

 به نوشته « گاردین»  رباتی به نام  Kirobo Mini  توسط متخصصان  شرکت  « تویوتا موتور»  ساخته شده است. قد آن در حالت نشسته 10 سانتیمتر است  و از هوش مصنوعی در سطح یک  کودک 5 ساله برخوردار است و مجهز به دوربین ویدئو و دستگاه صوتی  است.

 با کمک دوربین، ربات می تواند به شناسایی حالت چهره  مخاطب بپردازد  و  با کمک این اطلاعات  پاسخ  مناسب را انتخاب کند و به تفسیر ژست  و  سخنان عادی بپردازد. ربات به وسیله دستگاه صوتی صدای بچه را درمی آورد. ربات نشسته  می تواند مثل یک بچه آهسته تکان بخورد و پلک های خود را باز و بسته کند.

طراحان این ربات  معتقدند که اشتباهات در حرف زدن  و حرکات نا مطمئن آن « یک ارتباط  حسی خاص» بین  ربات — کودک و « والدین» آن ایجاد خواهد کرد.

 علت ساخت ربات — کودک با کاهش شدید سطح زاد و ولد در کشور مرتبط است که طی 50 سال اخیر   تقریبا  یک میلیون  کودک در سال  است.  به عقیده طراحان، ربات — کودک میتواند  به زوج های  بدون بچه کمک کند  با مسائل روانی  کنار بیایند.

 قرار است « کیروبو مینی»  در سال 2017  در ژاپن وارد بازار شود. قیمت آن 390 دلار است. فعلا معلوم نیست در دیگر کشورها نیز به فروش خواهد رفت یا نه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала