فرار داعشی ها از موصل به رقه

© AFP 2023 / StringerБоевик Исламского государства с флагом ДАИШ в иракском городе Мосуле
Боевик Исламского государства с флагом ДАИШ в иракском городе Мосуле - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گزارش های دریافتی از منابع واقع در عراق و نیروهای پیشمرگه کرد، سربازان عراقی و نیروهای پیشمرگه در حال انجام آخرین تدارکات خود برای اجرای عملیات بازپس گرفتن شهر موصل، واقع در شمال عراق از گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) هستند.

سعید ماموزینی، سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق در موصل در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد داعشی ها در شرایط تدارک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد برای آغاز عملیات آزاد سازی موصل با عجله این شهر ار ترک کرده و به شهر رقه سوریه می روند.
سعید ماموزینی ضمن اعلام این مطلب گفت:" داعشی ها در اطراف موصل خندق هایی را حفر کرده و با بمب و مین تله های انفجاری می سازند. همچنین جهادی ها در اطراف شهر وسایل نقلیه بمب گذاری شده مستقر کرده و خانه های خالی را مین گذاری می کنند.داعش در آستانه عملیات در موصل در حالت ترس و حشت قرار دارد. طبق اطلاعات دریافتی داعشی ها از موصل فرار کرده و به شهر رقه سوریه می روند… در مجموع نیروهای جدی تروریست ها در موصل باقی نمانده و این امر امید آنرا به وجود می آورد که موصل زودتر از زمان پیش بینی شده آزاد شود".
طبق شایعات ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در رابطه با موصل استراتژی جدیدی را دنبال می کند. وی به شبه نظامیان گفت:" اگر می توانید بر سر موصل بجنگید، بجنگید و اگر نه با بمب و مین در این شهر تله های انفجاری کار گذاشته ، آنرا تخریب کرده و فرار کنید".

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала