کارلوس کی روش: امیدوارم همه متوجه زنگ بیدارباش من باشند

© AP Photo / Victor R. Caivanoآیا کارلوس کیروش ایران را ترک می کند؟
آیا کارلوس کیروش ایران را ترک می کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه بزرگترین دغدغه‌اش برای این تیم مشکلات و موانع داخلی است گفت: برای بازی با ازبکستان که در صدر جدول گروهمان قرار دارد کاملا آماده هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، کارلوس کی روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران درباره بازی ایران و ازبکستان، گفت: اطمینان خوبی داریم با آمادگی کامل به مصاف ازبکستان برویم. خبر خوب این است که اشکان دژاگه آماده است و از روز گذشته او را در اختیار داریم.

وی افزود: منتظر هستیم تا با قوی ترین تیم گروه که با ۶ امتیاز در صدر گروه است و اعتماد به نفس بالایی دارد، بازی کنیم.

وی درباره اضافه شدن لژیونرها به تیم ملی گفت: این موضوع تغییر مثبتی در تیم ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر آنها را دعوت می کنیم چون با اضافه شدن آنها با تجربه و دانش اروپایی تاثیر بسیار مثبتی در تیم بگذارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره مهمترین نگرانی اش قبل از بازی با ازبکستان، تاکید کرد: من هیچ موقع درباره حریفان نگران نیستم. دغدغه من همیشه از ایران بوده است و مشکلاتی که از درون با آن مواجه بوده ایم. امیدوارم همه متوجه زنگ بیدارباش من باشند. ما وسط بازی های انتخابی جام جهانی هستیم. امیدوارم یکدل بتوانیم به جام جهانی برویم.

کی روش درباره انتخاب ویلیامز داور استرالیایی برای این بازی، گفت: قبل از آنکه بخواهم راجع به این موضوع صحبت کنم، باید به دو مطلب مهم درباره تیم ملی اشاره کنم. همانطور که قبلا بارها و بارها گفته ام، من تلاش کرده ام تا همه توجه کنند و همه این بیدارباش را احساس کنند که جام جهانی همین مسابقات است. این بازی ها برای ما حکم جام جهانی را دارد.

وی افزود: رویا و هدف اصلی که همه ما داریم، صعود تیم ملی ایران به جام جهانی روسیه است تا برای اولین بار در تاریخ، دو بار پشت سر هم در جام جهانی باشیم. این وظیفه اصلی است که پیش رو داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: جام جهانی برای ایران جولای ۲۰۱۸ نیست. جام جهانی برای ایران همین الان است. افرادی که سعی می کنند خودشان را به ندیدن بزنند، زمانش است بیدار شوند و متوجه شرایط باشند. الان نیاز داریم تا تعهد و حمایت کامل از تیم ملی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: افرادی که می خواهند وانمود کنند جام جهانی در سال ۲۰۱۸ برگزار می شود، افرادی هستند که می خواهند کلمه اندوه را به مردم منتقل کنند ولی جام جهانی برای ما همین سال ۲۰۱۶ است.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: ما نیازی به افرادی نداریم که بعد از پیروزی در کنار زمین با ما عکس بگیرند. کسانی که می خواهند تیم ملی به جام جهانی بروند الان باید حمایت کنند. ما نیاز به حمایت بعد از بازی تیم ملی نداریم. در چند هفته گذشته شاهد این مطلب بوده ایم.

کی روش تاکید کرد: جام جهانی برای ما ۱۰ نیمه دارد ولی الان دو نیمه را پشت سر گذاشته ایم. سایر مسابقات باقی مانده است. نیمه سوم و نیمه چهارم را مقابل ازبکستان و کره جنوبی در پیش داریم. برای همین نیاز به تعهد و حمایت کامل داریم.

وی سپس خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد: و اما درباره داور بازی. شما نیاز دارید که مسائل را در ترتیب درست قرار بدهید و این گمانه زنی ها را ایجاد نکنید! و یا ایجاد اخبار واهی درباره صحبت ما نباید رخ بدهد! راجع به داور هیچ کاری وجود ندارد که بخواهیم انجام بدهیم. هیچ موقع هم درخواست نکردیم ویلیامز عوض شود!

کی روش افزود: دقیقا بر عکس این مطلب است. بعد از اتفاقاتی که در جام ملتهای آسیا مقابل عراق افتاد، باید به کنفدراسیون فوتبال آسیا و به ویلیامز ثابت کنیم  که کشور و مردم ایران محترم هستند؛ مردمی که به بازی جوانمردانه و منصفانه اعتقاد دارند. خوشحال خواهیم شد ویلیامز یکبار هم برای قضاوت مسابقه ای در کشور ایران انتخاب شود!

وی ادامه داد: باید این اثبات صورت بگیرد که خوشحال می شویم تمام داوران از جمله ویلیامز را در ایران بتوانیم داشته باشیم تا ثابت کنیم مردم ایران علاقه و انگیزه زیادی به فوتبال دارند و این احترام دوجانبه را ثابت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: بسیار خوشحال خواهیم شد طبق سنت ایرانی وقتی ویلیامز برای قضاوت در کشور ایران انتخاب شد، با دسته گل به استقبال او در فرودگاه برویم چون این سنت ایرانیان است که با دسته گل فرودگاه می روند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала