سرمایه‌گذاران گردشگری در ایران از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود

© Photo / Kamyar AdlТуристы на улице Тегерана, Иран
Туристы на улице Тегерана, Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد خزاعی، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران، گفته که آن دسته از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی که در بخش توریسم سرمایه‌گذاری کنند، از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود. این معافیت مالیاتی در مناطق محروم ۱۳ سال و در مناطق غیرمحروم پنج سال عنوان شده است.

آقای خزاعی که رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران است، یکشنبه ۱۱ مهر گفت که سرمایه‌گذاران خارجی که در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند از اجازه اقامت سه ساله برخوردار شوند. این اقامت سه ساله قابل تمدید خواهد بود.

در همین روز، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ایران، به سرمایه‌گذاران خارجی وعده داد که نرخ هتل‌ها در ایران «به زودی» آزاد خواهد شد.

دولت حسن روحانی امیدوار است تا با دعوت گردشگران خارجی برای سفر به ایران، صنعت توریسم کشور را بهبود بخشد و درآمد خود از گردشگری را افزایش دهد.

بر پایه آمار سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل متحد، سهم ایران از بیش از یک میلیارد و ۱۸۶ میلیون گردشگر خارجی بین‌المللی در سال ۲۰۱۵ حدود ۵ میلیون توریست بوده است.

بدین ترتیب، تعداد گردشگران خارجی در ایران نسبت به سال ۲۰۱۴ رشدی ۵ درصدی نشان می‌دهد.

کریستوف لانده، رئیس اجرایی گروه هتل‌های آکور فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفته که این مجموعه ‌«هم‌اکنون در حال کار بر روی ۱۰ تا ۱۵ پروژه در ایران» است.

آکور پس از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، اولین شرکت بزرگ هتلداری جهان بود که در ایران هتل افتتاح کرد.

اما گردشگری خارجی در ایران مخالفان و منتقدانی هم دارد از جمله محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج که پیشتر گفته بود «دشمن دست و پا می‌زند که نسل آینده ایران افرادی فاسد باشند و تلاش می‌کند در این مسیر تفرجگاه‌ها و نقاط گردشگری را به فساد بکشاند».

نصرالله پژمان‌فر، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم خواسته بود تا وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، ملزم به «آموزش احکام اسلامی به توریست‌های خارجی قبل از ورود به ایران» شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала