رسانه هاي گروهي: رئيس جمهور فيليپين، آمريکا را به شکستن اتحاد نظامي تهديد کرد

© AFP 2023 / Delil Souleimanرسانه هاي گروهي: رئيس جمهور فيليپين، آمريکا را به شکستن اتحاد نظامي تهديد کرد
رسانه هاي گروهي: رئيس جمهور فيليپين، آمريکا را به شکستن اتحاد نظامي تهديد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از روزنامه Manila Time، رئيس جمهور فيليپين، رودريگو دوترته، آمريکا را تهديد به شکستن توافق نامه همکاري واشنگتن در زمينه همکاري هاي دفاعي نمود، اين توافق نامه به نيروهاي نظامي آمريکا اجازه استفاده از برخي از پايگاه هاي نظامي طرف مقابل را مي دهد.

به نقل از روزنامه Manila Time، رئیس جمهور فیلیپین، رودریگو دوترته، آمریکا را تهدید به شکستن توافق نامه همکاری واشنگتن در زمینه همکاری های دفاعی نمود، این توافق نامه به نیروهای نظامی آمریکا اجازه استفاده از برخی از پایگاه های نظامی طرف مقابل را می دهد.
به نقل از این روزنامه، دوترته می گوید: "من می خواستم به آمریکایی ها یادآوري نمایم که، این قرارداد به صورت رسمی منعقد شده است، اما رئیس جمهور سابق (بنیگنو آکینو) آن را امضا ننموده است. شما ها (ایالت متحده آمریکا) باید دو باره فکر کنید، زیرا من از شما می خواهم خاک فیلیپین را ترک کنید".
وی همچنین خاطر نشان ساخت: "ما حاضر هستیم با روسیه و چین دوستی کنیم". رئیس جمهور با ناراضایتی اعلام نمود که ایالت متحده آمریکا، در طول این سالها تاثیرات بسیاری بر فیلیپین گذاشته و "آنها به مدت 50 سال در این جزیره مستقر بودند". رئیس جمهور اضافه نمود: "آمریکایی ها گویا "سندرم استعماری" دارند، زیرا هنوز فکر می کنند که ما به آنها پایبند می باشیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала