گزارش و تحلیل

وقتی صابون آمریکا به تن عربستان می خورد

© Fotolia / Vichie81رسانه: واشینگتن تلاش می کند بین مسکو و تهران اختلاف به وجود آورد
رسانه: واشینگتن تلاش می کند بین مسکو و تهران اختلاف به وجود آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بالاخره پس از سالها فراز و نشیب مشخص شد که نمایندگان کنگره آمریکا پشیزی برای تهدیدات وزیر امور خارجه عربستان سعودی ارزش قایل نیستند و قانون JASTA را تصویب کردند تا زمینه برای بالا کشیدن اموال عربستان سعودی در ایالات متحده فراهم گردد.

اگر سعودی ها دل به همپیمانی با ایالات متحده و غرب بسته اند بد نیست نگاهی هر چند گذرا به فرجام شاه ایران داشته باشند که پس از انقلاب آمریکایی ها حتی برای معالجه حاضر نشدند به وی ویزا بدهند و اموال وی وخانواده اش و ملت ایران با به بهانه های مختلف مصادره و یا منجمد کردند.
در مصطلح های بانکی و اقتصادی بلوکه کردن یا منجمد کردن تفاوت زیادی با مصادره ندارد.
چرا دور برویم همین معمر القذافی در پایان عمرش کاری نمانده بود که برای رضایت غرب انجام نداده باشد اما فرجامش چه شد؟
اموال ملت لیبی که در بانک های اوروپایی هست چه شد؟

عربستان تصویب قانون شکایت از این کشور به خاطرعملیات تروریستی 11 سپتامبر را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
نخستین شکایت شهروندان آمریکایی از عربستان سعودی در رابطه حادثه 11 سپتامبر
سالها پس از سقوط قذافی کشورهای اوروپایی خود را ولی ملت لیبی می دانند وبه بهانه های مختلف و بهانه اینکه دولت مستقر مردمی در لیبی وجود ندارد که مورد اعتماد همه مردم لیبی باشد و اینکه هنوز معلوم نیست کدام اموال مربوط به دولت لیبی است و کدام مربوط به شخص قذافی و خانواده اش بوده از پس دادن ده ها ملیارد دلار اموال دولت لیبی خودداری می کنند.
از لطایف روزگار این است که آنها خود را محق می دانند اموال شخصی قذافی و خانواده اش را به نفع خود مصادره کنند ولی به مردم لیبی پس ندهند!
دقیقا همان اتفاقی که برای شاه نگون بخت ایران افتاد.
شاهی که از روز تولد تا سرنگونی به جز خوش خدمتی برای غرب هیچ کاری انجام نداده بود.
هم بخش های بزرگی از دارایی های وی و هم دارایی های خانواده اش و اطرافیانش مصادره شد وهیچ کس هم نتوانست اعتراض کند.
چون غرب و سازمان های بین المللی قانون برای این کار تصویب کرده بودند.
تصور حاکمان عربستان سعودی مبنی بر اینکه با تهدید بیرون بردن اموال خود در ایالات متحده می توانند آمریکایی ها را بترسانند و آنها قانون معروف به JASTA را تصویب نمی کنند تصوری بیش از حد ساده لوحانه بود. اگر من جای شاه عربستان سعودی بودم قطعا مشاوری را که چنین مشورتی داده بود را… نگون بخت می کردم، بلایی سرش می آوردم تا عبرتی شود برای دیگران تا وقتی نمی دانند چه کار می کنند با آینده یک مملکت بازی نکنند.
مگر همین نادانی های بچه گانه مشاوران خادم حرمین شریفین مسلمانان نیست که اوضاع کشور عربستان سعودی را به اینجا کشانده؟ کشوری که می توانست با همکاری دیگر کشورهای اسلامی زمینه رفاه و زندگی بهتر برای همه مردمان منطقه را فراهم کند به مسبب همه بلایا و مصائب مسلمانان تبدیل شده.
برای چه؟
عربستان تصویب قانون شکایت از این کشور به خاطرعملیات تروریستی 11 سپتامبر را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
عربستان تصویب قانون شکایت از این کشور به خاطرعملیات تروریستی 11 سپتامبر را محکوم کرد
همه اش برای خوش خدمتی به غرب و ایالات متحده.
آخرش هم که قانون تصویب می کنند اموال آن را بالا بکشند.
شاید اگر سعودی ها تهدید می کردند که مدارک همکاری سازمان های امنیتی ایالات متحده در این ماجرا و ماجراهای دیگر را رو خواهند کرد بیشتر می توانستند بر تصمیم قانون گذاران تاثیر بگذارند. به هر حال ایالات متحده در همه ماجراها با عربستان سعودی شریک بوده، یا اگر صحیح تر بگوییم تصمیم گیری و اجرا توسط ایالات متحده انجام شده و عربستان سعودی فقط فاکتور ها را پرداخت کرده.
می دانم بسیاری در ایران وجهان از تصویب قانون JASTA بر علیه عربستان سعودی در ایالات متحده خرسند هستند اما من شخصا خیلی برای مردم عربستان سعودی ناراحت هستم و برای آنها احساس خطر می کنم.
به هر حال آنها نیز بخشی از کشورهای اسلامی و همسایه ما هستند واگر بلایی سر آنها بیاید ما ایرانی ها نمی توانیم به عنوان تماشاگر نظاره گر مصیبت همسایگان مان باشیم، تعالیم اسلامی این را به ما گفته.
تصور بنده این است که این ماجرا شروع یک نقشه است، نقشه ای که در نهایت هدفش مصادره اموال ملت عربستان سعودی می باشد.
Президент США Барак Обама - اسپوتنیک ایران
اوباما لغو وتوی قانون شکایت از عربستان را در کنگره سابقه خطرناکی نامید
دزدی در جهان اشکال مختلف دارد، برخی به قول معروف آفتابه دزد هستند، برخی از هم نوعان خود دزدی می کنند، برخی سطحشان بالاتر است از بانک ها و موسسات دزدی می کنند. همه اینان در نهایت به زندان می روند.
اما برخی دیگر کل کشور را تصرف می کنند و اموال آن را به یغما می برند. به آنها می گویند فاتح و بر تخت سلطنت در کاخ ها زندانی می شوند نه در زندان های تنگ و تاریک.
برخی دیگر که این روزها ثروت های نجومی در اختیار دارند برنامه ریزی می کنند تا ثروت کشورها را بدزدند اما در کاخ های حکومتی زندانی نشوند. اینان همان هایی هستند که امروزه جهان غرب را می چرخانند.
برخی مدعی هستند اینان بُنَک داران یهودی بزرگ هستند، برخی مدعی هستند اینان کارتل های بزرگ جهانی هستند، برخی دیگر هم مدعی می باشند اینان فراماسونری ها می باشند. خیلی ادعاهای دیگر هم در مورد اینان وجود دارد اما به هر حال هر کدام باشند بدیهی است که اینان نمی توانند ببینند صدها ملیارد دلار پول یک کشور بی استفاده در بانکهایشان ذخیره شده و به آن دست اندازی نکنند و برای آن نقشه نکشند.
در برهه ای با فروش سلاح و کالای تجملاتی و راه اندازی جنگ ها و… سعی می کنند بر اموال اینان چیره شوند، در شرایطی مبالغ آنقدر بالا است که جنگ ها جوابگو نمی باشد و نمی توانند صبر کنند به همین دلیل به فکر مصادره اموال می افتند.
تصور بنده این است که غرب تا جایی که نیاز داشت از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس سوء استفاده کرده. امروزه دیگر به جایی رسیده که اینان جذابیتشان را برای غرب از دست داده اند وزمان جدایی است به همین دلیل هم می خواهند اموال آنان را مصادره کنند و بعد همچون قبلی ها آنها را طلاق دهد و دست خالی از خانه بیرون کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала