تابلوی «مراقب باشید، شکارچیان پوکیمون» در شهر سنت پترزبورگ

© REUTERS / Kim Kyung-HoonВыступление актеров в костюме покемонов в Йокогаме, Япония
Выступление актеров в костюме покемонов в Йокогаме, Япония - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، کاربران شبکه های اجتماعی خبر از پیداشدن تابلوی راهنما با مضمون «مراقب باشید، شکارچیان پوکیمون» در کلیسای جامع اسپاس نا کراوی و موزه روسیه داده اند.

کاربران شبکه ها از این تابلوی راهنما عکس برداری کرده اند و می گویند که این تابلو برای رانندگان خطرناک است، زیرا حواس آنها را برای شکار سه پوکیمون از رانندگی منحرف می کند. یکی از کاربران در صفحه اینستاگرام نیز به این مساله اشاره کرده است.

در این تابلوی راهنما تصویر سه نفر کشیده شده که تلفن همراه به دست دارند و آن را به طرف پوکیمون ها گرفته اند. اداره راهنمایی رانندگی پترزبورگ هیچ توضیحی درباره نصب غیرقانونی این تابلوی راهنمایی نداده است.

انجمن «پوکمون گو — حرکت به سوی روسیه» در شبکه اجتماعی «و کانتاکت» نوشته که در مسکو هم باید این تابلو نصب بشود.

لازم به ذکر است که در ماه جولای سال جاری موزه دولتی روسیه در پترزبورگ اعلام کرده بود که علاقه مندان به این بازی را از شکار پوکیمون ها در موزه منع نمی کند. میخاییل پیوتروفسکی مدیر ارمیتاژ نیز گفته بود که فعلا برنامه ای برای منع شکار پوکیمون در مجموعه موزه را ندارد. از نظر وی منع این کار فقط زمانی عقلانی است که احتمال صدمه به اشیای صدمه یا محل حفاظت و نگهداری از آنها وجود داشته باشد.

کارشناسان می گویند که این بازی باعث صدمات جسمانی و یا دزدی در دنیای واقعی می شود. بانک های روسیه نیز پیشنهاد کرده اند که در حین نصب و اجرای بازی مراقب باشند. یکی از ماموران سابق روسیه گفته بود که احتمال دارد این نرم افزار یک وسیله جاسوسی باشد. ضمن اینکه به گفته گنادی اونیشنکو، احتمال صدمات روانی نیز برای افراد دارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала