از هر 20 نفر یک نفر دچار مرگ زودرس می شود

© Fotolia / Dan RaceДНК в капсуле
ДНК в капсуле - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، محققان ژنتیک ایالات متحده دریافتند که دسته ای از مردم علارقم نداشتن بیماری، پرهیز غذایی مناسب، ورزش منظم و غیره ممکن است سریع تر از کسانی که به شیوه ناسالم زندگی می کنند، پیر شوند. نتایج این تحقیق دانشمندان در مجله "Aging" چاپ شده است و پرتال دانشگاه کالیفرنیا در "لس آنجلس" نیز در این رابطه مقاله ای کوتاهی منتشر کرده است.

این آزمایش نشان داد که سن بیولوژیکی حدودا 5 درصد از داوطلبان بیشتر از سن واقعی آنها است. دانشمندان دلیل این موضوع را در ژنتیکی این افراد دنبال کردند و معلوم شد که دلیل شتاب پیری این افراد در متیلاسیون DNA آنهاست که منجر به اختلال در تمایز طبیعی سلول های بدن آنها می شود. این موضوع ریسک و خطر مرگ زودرس در افراد را تا حدود 50 درصد افزایش می دهد.
برای مثال، اگر دو مرد 60 ساله که یکی از آنها جزو آن 5 درصد است و دیگری جزو 5 درصد نباشد ولی سیگاری باشد را در نظر بگیریم، احتمال مرگ زودرس نفر اول 75 درصد، و نفر دوم تنها 60 خواهد بود.
دانشمندان اعلام کردند که مطالعات انجام شده توسط آنها، به درک این موضوع که چرا برخی از افراد با وجود داشتن شیوه زندگی سالم بازهم زودتر از دیگران میمیرند، کمک شایانی خواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала