گزارش و تحلیل

کارشناس: دعوت سیاستمدار اتریشی برای شناختن کریمه به عنوان بخش روسیه،پرمعنی است

© Sputnik / Sergey MalgavkoОтдых в Крыму
Отдых в Крыму - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هاینز- کریستیان اشتراحه، رهبر حزب آزادی اتریشی، حزب اپوزیسیون، در مصاحبه با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag خواستارشناخت کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه گردید.

به نظر وی، پیوست مجدد شبه جزیره با فدراسیون روسیه، "واقعیت سیاسی" است. اشتراحه خاطرنشان نمود که پیوست مجدد کریمه با روسیه، بیانگر خواست های اکثریت ساکنان شبه جزیره می باشد. علاوه بر این، وی گفت که "کریمه همواره روسی بوده و به طور غیر قانونی توسط سیاست خروشچف جدا شده است. بنابراین اگراهالی در رفراندوم به نفع بازگشت به روسیه رای داد، "آن نوید است".


با این حال رهبر حزب مزبور تاکید کرد که کشورهای غربی در مسئله به رسمیت شناختن مشروعیت الحاق و پیوستن شبه جزیره به روسیه استانداردهای دوگانه را نشان می دهند. هاینز-کریستین استرحه گفت: "به کوزوو نگاه کنید، اعلام یکجانبه استقلال در آنجا، بر خلاف قوانین بین المللی بوده، اما نه اتحادیه اروپا و نه ایالات متحده آمریکا مخالفت نشان نداده یک بار دیگر از استانداردهای دوگانه استفاده کرده اند".


لئو کلپاتسکی، استاد آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که دعوت و فراخوانی هاینز- کریستیان اشتراحه، کاملا نشان دهنده می باشد.


لئو کلپاتسکی، استاد آکادمی دیپلماتیک در مصاحبه رادیو "اسپوتنیک" گفت: "این دعوت، نشانگر آن است که در اروپا ، به ویژه، در اتریش افراد عاقل موجودند که از پیوست مجدد کریمه به روسیه هیچ سر و صدای سیاسی نمی سازند. نظر رهبر حزب، اعتراف به آن است که پیوست مجدد کریمه به صورت دموکراتیک، بر اساس قانون و خودمختاری اهالی شبه جزیره به وقوع پیوسته شده است".


به نظر وی، چنین افکار به دیگر سیاستمداران اروپا به تدریج خواهد آمد. 


لئو کلپاتسکی نتیجه گیری نمود: "آب سنگ را می ساید. بنابرین، این نظر به آرامی و تدریج، اما به طور طبیعی نه تنها در افکار عمومی، بلکه در مواضع رسمی محافل حاکم اروپا مسلط می شود. در اروپا مردم دارد از طرح ریزی سیاست جنگطلبانه کشورهای غربی چه در یوگسلاوی، کوزوو یا جاهای دیگر، خسته می شود. غرب همیشه دنبال بهانه ای برای به هم زدن آسایش اروپایی ها می گردد. اما مردم مشاهده می نماید که درگیری در جای خالی متِوَرِم است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала