به عقیده ی یک کارشناس سیاسی، ایجاد ارتش متحد اتحادیه اروپا تنها به نفع آلمان و فرانسه است

© AP Photo / Markus SchreiberСолдаты почетного караула немецкого Бундесвера
Солдаты почетного караула немецкого Бундесвера - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاستمدار بریتانیایی "پل میلر" در مصاحبه با کانال خبری "RT" بیان کرد که برای ایجاد ارتش مسلح واحد اتحادیه اروپا نیاز به رضایت همه کشورهای عضو اتحادیه می باشد و این تصمیم نباید تنها توسط برخی از کشورهای گرفته شود.

وی به این کانال خبری گفت:

"اگر دولت های آلمان و فرانسه خواهان ایجاد ارتشی واحد هستند می توانند این کار را انجام دهند اما ارتش متحد اتحادیه اروپا موضوع دیگری است. اگر شما می خواهید یک ارتش مسلح واحد متشکل از کشورهای مختلف ایجاد کنید نیاز به رضایت همه ی این کشورها دارید. اشتیاق و خواسته تنها دو کشور برای تحقق این ایده کافی نخواهد بود.

به عقده میلر، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو" می تواند یک نمونه خوب برای مثال زدن موضوع اتحاد ارتش ها بر مبنای مواضع سیاسی آنها باشد.

وی در این رابطه افزود:

"ناتو ثابت کرده است که استفاده از نیروهای متحد در مواضع سیاسی مشترک بسیار کارآمد است. فعالیت های ارتش هر دولتی بستگی به سیاست گذاری داخلی آن دارد. کشورهای به اصطلاح، عضو اتحادیه اروپا برای شروع باید یک جریان سیاست گذاری خارجی مشترک را مد نظر قرار دهند. این چیزی است که در حال حاضر وجود ندارد."

طی نشست سران اتحادیه اروپا در 16 سپتامبر در اسلواکی، فرانسه و آلمان یک برنامه برای ایجاد نیروهای مسلح واحد مطرح کردند. رئیس کمیسیون اروپا "ژان کلود یانکر" اعلام کرد که اتحادیه اروپا در نظر دارد "بنیادی ویژه تحقیقات دفاعی و سرمایه گذاری جهت اطمینان از توانایی های دفاعی اتحادیه" ایجاد نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала