سر و صدای دروغین درباره خطر وقوع انفجار در پاریس

© AFP 2023 / Loic VenanceМашина скорой помощи в Париже
Машина скорой помощи в Париже - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری اوبز، عده ای ناشناس روز شنبه اخباری جعلی درباره دستگیری عده ای خرابکار در کلیسایی در شهر پاریس منتشر کردند.

هدف این گروه ایجاد اغتشاش و جنجال در کشور بوده است.

گروه مذکور به وسیله نرم افزارهای تلفن همراه که بعد از انفجارهای فرانسه به بازار آمده است، اخباری درباره احتمال وقوع انفجار تروریستی در حلقه اول شهر پاریس منتشر کردند. پلیس پاریس بلافاصله به مردم هشدار داد که در محدوده حلقه اول پاریس رفت و آمد نکنند. بلافاصله گروه عملیات ویژه به محل رفته و منطقه را محاصره کردند. با این حال نتیجه تحقیقات نشان داد که اطلاعات جعلی بوده است.

این نشریه می نویسد که دو نفر ناشناس این خبر را منتشر کرده اند و تماس های تلفنی ضبط شده را به عنوان سند به پلیس ارایه کرده اند. خاطیان گویا 16 و 17 ساله هستند و هدفشان ایجاد اغتشاش و رعب و وحشت بوده است.

در اعترافات بعدی خاطیان مشخص شد که دو جوان ابتدا قصد داشتند خبر وقوع انفجار تروریستی در یکی از مساجد را اعلام کنند. اما بعد از حوادث ماه جولای، آنها به این نتیجه رسیدند که خبر دستگیری گروگان ها در کلیسا سر و صدای بیشتری بلند می کند.

این دو جوان در صفحه فیس بوک خود نوشته بودند: «ایجاد رعب و وحشت با اخبار دروغین موفقیت آمیز بود و پلیس ها را به کلیسای پاریس کشاندیم».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала