"اسباب بازی" های فوق العاده گران قیمت و اختصاصی شاهزاده سعودی (+عکس)

© AFP 2023 / Fayez Nureldine"اسباب بازی" های فوق العاده گران قیمت و اختصاصی شاهزاده سعودی
اسباب بازی های فوق العاده گران قیمت و اختصاصی شاهزاده سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولید بن طلال بن عبدالعزیزآل سعود، یکی از بانفوذترین و ثروتمندترین شاهزادگان عربستان سعودی است. وی کارآفرین، سرمایه گذار، نیکوکار و دوستدار پر حرارت تجملات است. مدتهاست که نام این شاهزاده در فهرست ثروتمندترین افراد جهان طبق روایت مجله "فوربس"دیده می شود.

شاهزاده ولید عاشق خودروها، کشتی های تفریحی و هواپیما های مجلل است. وی با هواپیمای شخصی بویئنگ 747 خود سفر می کند که قیمت آن 220 میلیون دلار است.

این هواپیما جزو ده هواپیمای خصوصی برتر جهان از لحاظ قیمت است و در داخل آن میز بزرگ غذاخوری ، اتاق خواب مجلل و همچنین تخت سلطنت طلایی متعلق به خاندان سعودی وجود دارد. در هر سفر 14 مهماندار در خدمت این شاهزاده هستند.
شاهزاده ولید فقط صاحب این هواپیما نیست. علاوه بر بوئینگ او همچنین مالک گران قیمت ترین مدل اختصاصی هواپیمای ایرباس (Airbus A380) است که بهای آن 500 میلیون دلار تخمین زده می شود (طبق برخی از شایعات این هواپیما به یک شخص ناشناس از قطر فروخته شده است). در این ایرباس سالن کنسرت، حمام ترکی، گاراژ خودرور "رولزرویس" و حتی اتاق عبادت دارای قالیچه های الکترونیکی وجود دارد که بطور خودکار به سوی قبله در مکه می چرخند.
شاهزاده سعودی چند پیش مدل های نمایشگاهی خودروهای لوکس Bugatti Chiron و Bugatti Vision Gran Turismo Concept را خریداری کرد که فقط یک دستگاه از هرکدام از آنها به عنوان پیش نمونه ساخته شده اند. وی برای خرید این دو خودرو اندکی بیش از پنج میلیون دلار پرداخت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала