گزارش و تحلیل

بیزنس اینسایدر برتری آرماتا در مقابل تانک های آمریکایی را تشریح کرد

© Ministry of Defence of the Russian FederationДемонстрация танка Т-14 "Армата"
Демонстрация танка Т-14 Армата - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته «بیزنس اینسایدر»، نقطه ضعف تانک آمریکایی ام 1 آبرامز سامانه های پدافند عامل است. مدرنترین تانک روسیه تی 14 آرماتا دارای سیستم های مشابهی بوده که به صورت ثمربخش کار می‌کنند

این نشریه با استناد به گزارش چندی پیش سرویس تحقیقات کنگره آمریکا می‌نویسد که در عملیات جنگی در سوریه لا اقل 8 نوع پدافند ضد نانک عمل می‌کنند و از همه ثمربخشتر سامانه های ساخت روسیه می باشند. این تذکر تحلیلگران برای نیرو های مسلح آمریکا به جا است که به‌ به مدرنیزه سازی سیستم‌های حفاظتی تانک احتیاج دارند. مثلاً تانک آبرامز فاقد زره واکنشی انفجاری است

Тренировка военного парада, посвященного Победе в Великой Отечественной войне - اسپوتنیک ایران
11 ماشین نظامی مخوف ارتش روسیه به روایت Business Insider
تجهیز نیروی زمینی و تفنگداران دریایی آمریکا دارای مشکلات است. به نوشته این نشریه، حتی اگر آمریکایی ها تصمیم می‌گرفتند از سیستم‌های «تروفی» اسرائیل در نبرد ها استفاده کنند باز هم بایستی چند عامل را در نظر می گرفتند.

مثلاً تفنگداران دریایی به سامانه هایی احتیاج دارند که آن را بتوان روی کشتی‌ها نصب کرد و مقاوم در برابر زنگزدگی باشد. رادار ها و سنسور هایی موجود که از آن‌ها برای کشف و نابودی هدف استفاده می‌شود بین خود و دیگر تجهیزات نظامی اختلاف می کنند. این‌ام هم توأم با ریسک است که سامانه های پدافند عامل روی موج میلی ثانیه کار می‌کنند که برای انسان قابل دسترسی نیست و از این رو باید در رژیم اتوماتیک کار کنند.

و اما تانک های روسی به این سامانه ها مجهز بوده و به طور ثمربخش عمل می کنند.

در مقاله Business Insider گفته می شود: آمریکا برای حفظ «برتری بی قرینه» باید مساله پدافند تانک ها را حل کند. عجالتاً تانک های آمریکایی از این لحاظ که مساله کلیدی است از ماشین‌های روسیه عقب می مانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала