گزارش و تحلیل

عبداللهیان در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک: رویکرد پرزیدنت پوتین در قبال مسائل منطقه رویکردی خردگرایانه و واقع بینانه است

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча представителей МИД Сирии и Ирана в Москве
Встреча представителей МИД Сирии и Ирана в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منطقه خاورمیانه و تحولات مرتبط با آن، یکی از مسائلی است که مسکو اغلب و به ویژه در دوره های ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین توجه زیادی به آن معطوف گردیده است.

خبرگزاری اسپوتنیک- حضور پویا و فعالانه دیپلماتیک میان مقامات خاورمیانه و کرملین، به روشنی بیان گر بروز نوعی حضور فعال و باحرارت در سیاست خاورمیانه ای روسیه است. بدون تردید امنیت روسیه متاثر از امنیت کشورهای منطقه است،به عبارتی بروز هرگونه بی ثباتی در کشورهای خاورمیانه، روسیه را آرام نخواهد گذاشت و قطع نظر از آسیبهای اقتصادی، این کشور را وارد جریاناتی دامنه دار امنیتی و سیاسی خواهد نمود. دکتر حسین امیرعبداللهیان- مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارج در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک، رویکرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را نسبت به تحولات منطقه واقع بینانه و عملگرایانه ارزیابی نمود.

وی در این رابطه اظهار داشت: من مایلم به یک نکته در خصوص رویکرد آقای پوتین رئیس جمهور محترم روسیه در ارتباط با موضوعات اخیر منطقه اشاره نمایم. به عقیده من رویکرد ایشان در قبال مسائل منطقه به ویژه در ارتباط با بحران سوریه یک رویکرد واقع بینانه است.
دکتر حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عبداللهیان در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک: همکاری تهران و ریاض در مسائل منطقه مسیر راهکار سیاسی را هموار می کند
تصمیم آقای پوتین و هیات حاکمه در روسیه برای پیوستن قوی به مبارزه با داعش و تروریستها در سوریه دقیقا مبتنی بر رویکرد خردمندانه آقای پوتین است که در راستای تامین حداکثری منافع ملی و امنیت ملی روسیه این تصمیم اتخاذ شد.
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی معتقد است: تهران و مسکو در حوزه سیاسی هیچ اختلاف نظری در موضوع حمایت از سوریه و مبارزه با تروریسم و همچنین یافتن راه حل سیاسی برای حل مشکل سوریه ندارند، و از همه مهمتر در مورد اینکه آقای بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است هم عقیده هستند. در نتیجه ما و مسکو بر این باور هستیم که راهکار مناسب در سوریه صرفا سیاسی و مبتنی بر روشهای دموکراتیک و در نهایت روش انتخاباتی مطمئن که مردم سوریه بتوانند خود تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند، می باشد.
دکترامیرعبداللهیان در پایان اظهار داشت: در حوزه نظامی همکاریهای مستشاری تهران و مسکو این نوید است که دو کشور دارای دیدگاههای مشترک در عرصه های امنیتی و نظامی برای مبارزه با تروریسم در سوریه و در منطقه هستند. من فکر می کنم این یک فرصت مناسب برای همه کشورهای منطقه است که از اقدامات موثر به عمل آمده برای مبارزه با تروریسم که به نفع همه منطقه می باشد، استفاده نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала