اعلام آمادگی مقامات کره جنوبی برای گسترش همکاریها و توسعه مناسبات با ایران

© REUTERS / President.irایران و کره جنوبی مبادلات تجاری خود را سه برابر افزایش می دهند
ایران و کره جنوبی مبادلات تجاری خود را سه برابر افزایش می دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که همکاری در بخش اطلاعات و فناوری با هر کشوری تنها با اولویت انتقال تکنولوژی آن به داخل کشور امکان پذیر می باشد.

به گزارش اسپوتنیک خبرگزاری ایرنا طی یادداشتی اعلام کرد، محمود واعظی این سخنان را در جریان سفر خود به کره جنوبی و در بازدید از مرکز «کی تی»، بزرگترین اپراتور این کشور و نشست مشترک با مسئولان آن عنوان کرد.

وی در این نشست ضمن تشریح سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه صنعت ارتباطات و فناوری (ict) اعلام کرد که منابع قابل توجهی به این منظور اختصاص یافته و سرمایه گذاریهای خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با استقبال از حضور شرکت های کره ای از جمله شرکت «کی تی» در طرح های ذیربط، تاکید کرد: ما معتقدیم زمانی اینگونه همکاریها می تواند به نتایج مثبت منجر گردد که همراه با سرمایه گذاریها؛ زمینه های انتقال تکنولوژی به داخل کشور همزمان با بهره وری از منابع داخلی و بومی سازی فراهم شود.

واعظی تصریح کرد: در چارچوب چنین برنامه ای و در صورت توجه به این مهم از سوی شرکت های کره ای، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از چنین حضوری از آن حمایت همه جانبه خواهد کرد.

گفتنی است در جریان بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و هیات همراه از بزرگترین اپراتور کره جنوبی، آخرین وضعیت و دستاوردهای این شرکت توسط مقام های ذیربط به اطلاع هیات کشورمان رسانده شد.

مقام های شرکت «کی تی» که در جریان سفر سالجاری خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران نیز حضور داشتند، بار دیگر از آمادگی خود برای گسترش همکاریها و توسعه مناسبات با کشورمان تاکید کردند.

آنان اعلام کردند: مایل هستند با همکاری بانک های کره ای از جمله «اگزیم بانک» این کشور در تعیین و طراحی پروژه های مختلف از جمله شبکه ملی حمل و نقل از طریق «آی.تی»، تقویت شبکه، پروژه های آموزشی در سطح دانشگاهی و همچنین سایر خدمات عمومی از جمله دولت الکترونیک و سلامت در کشورمان سرمایه گذاری نمایند.

از آنجاییکه بر اساس شاخص بین المللی حوزه «آی.سی.تی» شرکت تلکوم کره جنوبی رتبه بسیار بالایی در دنیا دارد می تواند در حوزه ارتباطات و فناوری همکاری مناسبی با کشورمان داشته باشد.

همچنین در جریان این ملاقات مقرر شد تا شرکت های ذیربط دولتی و بخش خصوص از جمله اپراتورهای ایرانی نسبت به معرفی پروژه های مورد نظر با توجه به نیازمندیهای داخلی اقدام کنند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز چهارشنبه در راس هیاتی عالیرتبه وارد شهر سئول پایتخت کره جنوبی شد.

وی روز گذشته و در راستای گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری یک یادداشت تفاهم با «چویی یانگ هی» وزیر اطلاع رسانی و علوم برنامه ریزی کره جنوبی به امضا رساند.

 

او و هیات همراه همچنین در ادامه برنامه بازدیدهای خود از مراکز ارتباطاتی کره جنوبی پیش از ظهر امروز از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری مشترک شرکت سامسونگ دیدن کرد و در جریان روند کارهای این مجموعه قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала