پرونده شورای شهر تهران در این دوره به نفع اصولگرایان بسته شد

© Sputnik / SOMAYEH PASANDIDEدریاچه مصنوعی بوستان آب و آتش. تهران شهر کم آب و خشکی است که ساخت این دریاچه های مصنوعی نقش مهمی را در زیباسازی شهر انجام می دهد.
دریاچه مصنوعی بوستان آب و آتش. تهران شهر کم آب و خشکی است که ساخت این دریاچه های مصنوعی نقش مهمی را در زیباسازی شهر انجام می دهد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اصلاح‌طلبان تنها در یک دوره توانستند ریاست شورای شهر تهران را به دست بیاورند که این موضوع دوام چندانی نیافت و سیاسی بازی کار دست این جریان داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سرویس سیاست مشرق — انتخابات شورای شهر تهران با پیرزوی قاطع اصولگرایان در آخرین سال دوره چهارم به انجام رسید تا پرونده شورای شهر بهشت در این دوره به نفع این جریان بسته شود.

اصلاح‌طلبان تنها در یک دوره توانستند ریاست شورای شهر تهران را به دست بیاورند که این موضوع دوام چندانی نیافت و سیاسی بازی کار دست این جریان داد و اینک در سال آخر این شورا شاهد هستیم که تمامی شاکله هیئت رئیسه اصولگرا هستند.

در مصاف چمران و مسجد جامعی، مهدی چمران با 16 رای بیشترین آرا را کسب کرد و دوباره بر صندلی ریاست نشست.

مرتضی طلایی با 17 رأی مجدداً نایب رئیس شورای شهر تهران شد. حکیمی پور گزینه اصلاح‌طلبان 13 رأی و رحمت الله حافظی 1 رای دراین انتخابات کسب کردند.

همچنین در جلسه روز گذشته، پیرهادی و قناعتی از سوی اصولگرایان و تندگویان و سرخو از سوی اصلاح طلبان برای کسب صندلی منشی اول و دوم هیئت رئیسه به رقابت پرداختند که در انتها پیرهادی و قناعتی هر کدام با 17 رای به عنوان منشی انتخاب شدند.

در آخر نیز رضا تقی پور با 16رای برای دومین سال متوالی سخنگوی شورای شهر تهران شد.

درواقع تمام گزینه‌های جریان اصلاحات در برابر گزینه‌های جریان اصولگرا در انتخابات شورای شهر تهران مغلوب شدند.

شکست اصلاح‌طلبان در حالی در شورای شهر بهشت رقم خورد که احمد مسجد جامعی گزینه شاخص اصلاح‌طلبان در این شورا درباره این اتفاقات گفت: « نتایج انتخابات از پیش برای دوستان معلوم بود ولی قاعده مردم‌سالاری این است که این انتخابات برگزار شود.»

بر خلاف سخنان مسجد جامعی این جریان تمام تلاش خود را برای رسیدن به صندلی‌ ریاست شورای شهر انجام داد. اصلاحات در این انتخابات نیز از حربه سیاه‌نمایی و تخریب علیه رقیب بهره‌ برد تا به مقصود خود یعنی تصاحب هیئت رئیسه دست یابد.

 

خبرپراکنی و پروپاگاندای رسانه‌ای علیه ورزشکاران و اجاره‌ای خواندن رای آنان از جمله این موارد بود. اصلاح‌طلبان درحالی ورزشکاران شورای شهر را اجاره‌ای خواندند که خودشان با سیاسی کاری در شورای شهرتهران که پایه تخصصی دارد عمل کردند و با اهداف کاملا سیاسی به تخریب ورزشکاران روی آوردند. البته همین روند به مهندسی معکوس انتخابات انجامید و بازهم تمامی اعضای هیئت رئیسه شورای بهشت را اصولگرایان تشکیل دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала