ارمیتاژ سنت پطربورگ

© Fotolia / Pavel Losevskyارمیتاژ سنت پطربورگ
ارمیتاژ سنت پطربورگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال 2015، 4 میلیون نفر از ارمیتاژ دیدن کردند.

ارمیتاژ سنت پطربورگ  در فهرست رتبه بندی بین المللی، یکی از 30  جاذبه جهانی است  که « تا زنده هستید باید از آن دیدن کنید». فهرست جدید رتبه بندی  توسط روزنامه « تلگراف» منتشر شده است.

ارمیتاژ  یکی از بزرگترین موزه های جهان است  که همیشه جای خاصی در فهرست های  مختلف معتبر جهان دارد.  در سال 2014، ارمیتاژ بهترین  موزه اروپایی  در بین 25  موزه دیگر  عنوان شد (فهرست رتبه بندی  سایت بین المللی گردشگران)،  در سال 2015 میلادی،  یک شرکت بین المللی  فهرست موزه ها با بیشترین بازدیدکننده  را منتشر کرد که ارمیتاژ یکی از آن 20 موزه  بود. تقریبا 4 میلیون نفر از این موزه دیدن کردند!  در سال جاری  ارمیتاژ  در چند فهرست رتبه بندی جا دارد، برای نمونه  به عنوان  سمبل پطربورگ و یکی از  10 رمانتیک ترین جاذبه های جهان عنوان شده است.  و حالا در یک ردیف با کلیسای سیستین در واتیکان، کولوسئوم و پانتئون در رم ، کاخ الحمراء در اسپانیا، ورسال و.. قرار گرفته است. شایان ذکر است که ارمیتاژ یگانه  جاذبه گردشگری روسیه نیست که  تا انسان زنده است باید از آنجا دیدن کند: در فهرست  30 جاذبه دیدنی، از  کرملین مسکو و میدان سرخ و…نیز نام برده شده است. آنچه به ارمیتاژ و توصیه هایی در این خصوص مربوط می شود، گردشگران بریتانیا  هشدار می دهند  که «هر گردشگری باید  11 سال   برای تماشای تمام کلکسیون ارمیتاژ وقت  صرف کند»…

هم اکنون چه چیزی در این موزه در حال وقوع است و چرا باید هر چه زودتر  از این موزه دیدن کرد؟ آنچه  ارمیتاژ را جزئی از فهرست های معتبر رتبه بندی کرده است در حال وقوع است —  برگزاری نمایشگاه های بین المللی.  در حال حاضر یک تابلو از موزه  « اورسی» پاریس —  تابلوی مشهور « المپ» ادوارد مانه  که مفصل تر در باره آن صحبت خواهیم کرد، در ارمیتاژ به نمایش درآمده است و  اولین نمایشگاه  بین المللی یونانی « بیزانس در طول قرون»  (منظور تکامل  فرهنگی بیزانس  از اولین قرون  تا فروپاشی  قسطنطنیه در سال 1453 میلادی). چرا اولین  نمایشگاه؟  زیرا چنین کلکسیون بزرگی از آثار  موزه ای تا کنون  بطور همزمان از  یونان در کشور دیگری در هیچ زمانی به نمایش در نیامده بود- مجسمه، آثار موازئیک، رو دیواری و کف پوش،  ظروف ویژه مراسم دینی از برنز ، زیورآلات، کفن ابریشمی   دو متری  قرن 13 ، شمایل و بسیاری از اشیاء و وسایل دیگر.  رویهمرفته  121 وسیله نمایشی از 22 موزه  و کلیسای  یونان.  این مجموعه حتی  میخائیل  پیوتروفسکی را  شگفت زده کرد.

وی در این خصوص گفت: در حال حاضر، سال تبادل  فرهنگی روسیه و یونان جریان دارد  و این نمایشگاه  درباره شهری است که فرهنگ بیزانس در آنجا متولد شد و به کشوری آمد که این فرهنگ را  پذیرفت و به تکامل آتی آن پرداخت.  ما سپاسگزار این شاهکارهای  هنری  هستیم  و با کمال افتخار  و شور و شعف  عمیق  در ارمیتاژ  پذیرای آنها هستیم.

در عین حال،  کلکسیون ارمیتاژ  نیز دائما در  پروژه های بین المللی از جمله در خارج از کشور شرکت دارد. به غیر از آتن که نمایشگاه جوابیه  برگزار شده است ، نمایشگاهی در آمستردام  جریان دارد: در شعبه  موزه پطربورگ — « ارمیتاژ  در آمستردام» — نمایشگاه بزرگی تحت عنوان «  یکاترینای کبیر» برگزار شده است.  این نمایشگاه به  امپراطریس روس اختصاص دارد  که بنیان گذار  ارمیتاژ بود.  300  اثر نمایشی — نقاشی، گرافیک،  مجسمه، زیورآلات،  لباس های دوران حکومت یکاترینا و سلاح. تا اواسط ماه ژانویه می توان تمام این آثار را در آمستردام تماشا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала