ایران از روسیه 5 میلیارد دلار وام می گیرد

© Fotolia / Comugnero SilvanaДоллары США, прикрепленные к вешалкам
Доллары США, прикрепленные к вешалкам - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بررسی و تصویب موضوعی مانند اخذ وام از دولت‌های خارجی باید در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود، البته اخذ وام 2 درصد خوب است، اما این پیشنهاد دارای اشکالات شکلی است.

بنا به گزارش عصر ایران نمایندگان مردم در خانه ملت به دولت اجازه دادند جهت اجرای طرح‌های عمرانی، مبلغ ۵ میلیارد دلار از دولت روسیه وام دریافت کند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 کل کشور، با پیشنهاد غلامرضا تاجگردون مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده واحده این لایحه با 148 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس این مصوبه به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ 5 میلیارد دلار از دولت روسیه برای اجرای طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای وام اخذ کند.

محمدرضا پورابراهیمی در مخالفت با پیشنهاد مذکور گفت: بررسی و تصویب موضوعی مانند اخذ وام از دولت‌های خارجی باید در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود، البته اخذ وام 2 درصد خوب است، اما این پیشنهاد دارای اشکالات شکلی است.

وی ادامه داد: قطعاً طرح‌ها و لوایح باید براساس آیین‌نامه داخلی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و موضوعی مانند اخذ وام از دولت‌های خارجی در حین اصلاح بودجه جایی ندارد و قطعاً مغایر با اصول 52 و 53 قانون اساسی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала