سردار دهقان: موشک‌های ایران هیچ محدودیتی در برد، قدرت تخریب و دقت اصابت ندارند

© Sputnik / Zuhal Sarhadحسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران
حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار دهقان گفت: قادر به قرار دادن ماهواره‌هایی با وزن ۵۰۰ کیلو در مدار هستیم که تمام نیازهای مربوط به داده‌های مکانی را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز جمعه(29 مرداد)‌ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد، گفت: این کودتا نقطه آغازی برای ایجاد یک وضعیت جدید در عرصه سیاسی و اداری کشور بود که همه استقلال و حیثت ما را تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به تاراج بردند و برای این کار از هیچ راهی از جمله زندان، شکنجه و تبعید برای از بین بردن اصالتهای دینی و مذهبی کوتاهی نکردند.

سردار دهقان با اشاره به سالگرد حادثه 11 سپتامبر و پیامدهای آن اظهار کرد: منطقه ما هنوز گرفتار مداخله‌ها و اشغالگریهای ناشی از 11 سپتامبر است. آمریکا به بهانه اینکه در نقاطی از جهان تربیت تروریست انجام می‌شود و این مسئله امنیت آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهد طرح «خاورمیانه بزرگ» را مطرح کردند و هدف آنها به ظاهر این بود که دولتهای مستبد را با دولتهای برآمده از مسیر دموکراسی عوض کنند و با طرح شعار ثبات، صلح، امنیت رفاه و دموکراسی زمینه حضور پیوسته خود را در منطقه فراهم بیاورند.

وزیر دفاع با بیان اینکه حرکت آنها از آغاز با شکست مواجه شد، خاطر نشان کرد: بحث جدید آنها این است که اگر می‌خواهند در منطقه باشند و امنیت رژیم اسرائیل را تامین کنند، باید چند کار اساسی را انجام دهند. اول اینکه نیازی به پرداخت هزینه از سوی آنها نباشد و دوم اینکه جریانهایی را ایجاد کنند که فضای ناامنی را در منطقه دامن بزنند.

وی با بیان اینکه آنها از بین بردن ظرفیتهای انقلابی در منطقه را آغاز کردند، گفت: حملاتی که به حزب‌الله لبنان و حماس شد برای این بود که ظرفیتهای انقلابی را مورد هجمه قرار دهند تا امکان اقدام عملی از سمت این جریانها نباشد.

سردار دهقان تصریح کرد: اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی برای این بود که کشورهای منطقه را در تقابل با جمهوری اسلامی قرار دهند و فکر می‌کردند با این کار می‌توانند مسیر حرکت اسلامی — انقلابی ملت ما را متوقف کنند.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه آمریکا با صحنه آوردن جریانهای تروریستی — تکفیری که مسلمان نیستند، می‌خواهد چهره اسلام را مخدوش کند، گفت: حضور این جریانها درست نقطه مقابل آن چیزی بود که آمریکاییها ابتدا برای ورود به منطقه اعلام کردند اما تمام سیاستهای به ظاهر طراحی شده در منطقه با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که در صحنه مقابل اعمال سیطره و نفی استقلال کشورها ایستاده جمهوری اسلامی ایران است گفت: احترام به خواسته ملتها چیزی است که نظام سلطه نمی‌تواند آن را تحمل کند.

سردار دهقان ادامه داد: آنچه که در کنار این دو اصل باعث صلح و ثبات و قدرتمند بودن ما شده، توان دفاعی است. نیروهای مسلح ما با اشراف کامل اطلاعاتی بر تمام حرکتهای ضد انقلابی و ضد نظام قادر به مقابله با هر چیزی هستند که عامل اغتشاش در نظم ما می‌شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما از چنان نیروی دفاعی برخورداریم که قادر به مقابله با هر تهدیدی علیه ملت هستیم خاطر نشان کرد: صنایع دفاعی ما با استفاده از پژوهشگران و دانش گسترده و بهره‌مند بودن از زیرساختهای نظامی تمام اقلام دفاعی ما را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ما قادریم در هر برد مورد نیاز عمل کنیم، گفت: موشکهای ما از بالاترین میزان تخریب، دقت بالا، ماندگاری و حالت تاکتیکی قابل اعتماد برخوردار است و هیچ محدودیتی در برد، دقت و کیفیت محصول نداریم.

سردار دهقان افزود: ما قادر به حضور در فضا و قراردادن ماهواره‌هایی با وزن 500 کیلو در مدار هستیم که تمام نیازهای مربوط به داده‌های مکانی را برطرف می‌کند.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه این امکانات در سایه اعتقاد عمیق و ارتباط با خدا و استمداد از ائمه طاهرین و همراهی با سیاستها و راهبردهای تعریف شده از سوی نظام صورت گرفته، گفت: این امکانات در اختیار در جریان مقاومت قرار می‌گیرد. جریان مقاومت عمده نیازش را از طریق توان دفاعی ما تامین می‌کند و در مقایسه با آنچه صاحبان قدرت در اختیار معارضان قرار می‌دهند اثربخشی بالاتری دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала