تردد غیر مجاز کارمندان سفارتخانه های فرانسه و بریتانیا در کردستان ایران

© Fotolia / Serkat Photographyتردد غیر مجاز کارمندان سفارتخانه های فرانسه و بریتانیا در کردستان ایران
تردد غیر مجاز کارمندان سفارتخانه های فرانسه و بریتانیا در کردستان ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رایزن سفارت فرانسه و نماینده سفارت بریتانیا بدون مجوز وارد مناطق مرزی در کردستان ایران شده و به عکس برداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری"تسنیم"، علیرضا آشناگر ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان با تکذیب برخی اخبار درباره بازداشت چند تبعه خارجی در سقز استان کردستان گفت: کسی بازداشت نشده‌ ولی افرادی بدون مجوز وارد مناطق مرزی شده‌ بودند که به آنها تذکر داده شد.
علیرضا آشناگر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به سؤالی درباره شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه خودروی حامل رایزن فرانسه و نماینده سفارت انگلیس در تهران روز یکشنبه هفته جاری در سقز استان کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند، اظهار داشت: خیر، بازداشت نشده‌اند، آنها بدون مجوز وارد مناطق مرزی شدند و در حین عکس‌برداری بودند که به آن‌ها تذکر داده شد که مجاز به این کار نیستند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه باید هماهنگی‌های لازم برای محل اسکان آن‌ها انجام می‌شد، گفت: برای مثال آن‌ها باید در هتل شادی سنندج مستقر می‌شدند ولی در مناطق مرزی حین عکسبرداری از اماکن مختلف دیده شدند که توجیه آن‌ها صورت گرفت و بعد از مدتی از محل رفتند و اصلاً بحث بازداشت و احضار هم نبوده است، مذاکره‌ای انجام شده و بعد از مذاکره هم از محل رفتند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در پاسخ به این سؤال که آیا این افراد مجوز تردد داشته‌اند، تصریح کرد: خیر، مسیر تردد آن‌ها مشخص بوده و در مجوز آن‌ها مسیر‌های مجاز نوشته شده و مسیری که آن‌ها حضور داشته‌اند خارج از محدوده مجاز بوده است.
آشناگر درباره هویت این افراد افزود: سباستین سورن رایزن سفارت فرانسه و شارلوت وارن والر نماینده سفارت انگلیس در یک دستگاه خودرو پاجیرو با پلاک سیاسی در حین فیلم‌برداری از حاشیه مناطق مختلف و اماکن حساس بوده‌اند.
وی تصریح کرد: این افراد متوقف و مدارک آن‌ها مطالبه شد که البته پس از مطالبه مدارک آن‌ها متواری شدند و سپس خودروی آن‌ها در روستای «ایرانخواه» متوقف و با آن‌ها صحبت شد و پس از هماهنگی محل را ترک کردند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: این افراد از اماکن نظامی عکس‌برداری می‌کردند، آنها باید مدارک خود را ارائه می‌دانند و مدارکی ارائه ندادند.
وی با اظهار اینکه آنها در قالب برخی کارها مشکلاتی ایجاد می‌کنند، افزود: تصاویری که گرفته‌اند از حاشیه مراکز نظامی، انتظامی، دره‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و مسیرهای عبوری آن‌ها بوده که استنباط بهره‌برداری خاصی هم نیست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه این اتفاق در تاریخ 24 مرداد بوده است، گفت: سفر این افراد گردشگری بوده و دوربین آن‌ها تست شد و در محاوره انجام شده مباحث دیگری خارج از وظایف‌شان مطرح کردند، توجیه شدند و در نهایت بدون اینکه حتی از خودروی خود پیاده شوند، رفتند و بازداشت هم نشدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала