شناگر سوری در المپیک ریو-2016 از روسیه به خاطر کمک به کشورش تشکر کرد

© AP Photo / Matt DunhamБаасейн с зеленой водой на Олимпиаде 2016 в Рио-де-Жанейро
Баасейн с зеленой водой на Олимпиаде 2016 в Рио-де-Жанейро - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شناگر کاروان سوریه در المپیک "آزاد البرازی" از کمک روسیه به کشورش تشکر و قدردانی کرد.

اعضای کاروان سوریه در المپیک ریو-2016 را 4 مرد و 3 بانوی ورزشکار تشکیل می دهند. البرازی به عنوان تنها شناگر کاروان سوریه در این رقابت های در برزیل حضور دارد.

آزاد گفت که متولد عربستان سعودی است و از سن 6 سالگی در ایالات متحده مشغول ورزش و تمرین است. او کشور سوریه را سرزمین اصلی خود می داند، چراکه در این کشور او اقوام و دوستان بسیاری دارد.

این شناگر کاروان سوریه به خبرگزاری تاس گفت:

"وقایع سوریه مرا به شدت تکان دادند و این تکان از اعماق قلب من جریان داشت. من همیشه پیگیر اخبار رویدادهای وطنم هستم. ادامه جنگ های داخلی در سوریه یکی از تلخ ترین صحنه های تاریخ کشور من است. پیش از آغاز المپیک من فقط باید روی تمرینات مداوم تمرکز می کردم ولی برایم بسیار سخت بود و من همواره نگران آینده ی اقوام و دوستانم بودم که در سوریه مانده اند. من در سیاست سر رشته ای ندارم و علاقه ای هم به آن ندارم ولی می خواهم از صمیم قلب از روسیه که کناره نگرفت و به سوریه کمک می کند، تشکر و قدردانی کنم."

پیش از این گفته شده بود که آزاد در زمان ورود به فرودگاه ریودژانیرو با مشکل دریافت جواز رسمی مواجه شده است. فدراسیون شنای سوریه، کمیته برگزاری المپیک را از حضور وی مطلع نساخته بود. مقامات برزیل نگران بودند که آزاد یکی از تروریست های داعش از آب دربیاید. او در نهایت مجبور شد تا تعداد زیادی ایمیل را به نهادهای قانونی نشان دهد تا ثابت کند که شناگر بوده و برای رقابت های المپیک گزینش های لازم را سپری کرده است.

وی افزود:

"این موضوع ناگواری بود که البته حل و فصل شد.

آری من در ایالات متحده زندگی می کنم ولی هنوز هم بعضی وقت ها به خاطر اینکه من سوریه ای هستم، پشت سر من پچ پچ می کنند. من از اینجا می خواهم به همگان اعلام کنم که خوشحال هستم که نماینده کشور سوریه هستم و این افتخار بزرگ و تجربه ای غنی برای من است. من در دهکده ی المپیک، اتمسفر واقعی رقابت، روح المپیک، گوشه ای از وحدت مردم و صلح ورزشکاران را احساس می کنم."

این ورزشکار سوری در رشته شنای 100 متر قورباغه شرکت کرد ولی نتوانست از بخش شنا رده بندی فراتر رود.

او در این رابطه گفت:

"البته من به هیچ وجه از نتایخ خود راضی نیستم. من مدتی پیش رکوردم 2 ثانیه سریعتر از اکنون بود. ولی در هر صورت خوشحال هستم که می توانم در رقابت های المپیک حضور داشته باشم و از این موضوع لذت می برم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала