کشف موارد دستکاری در گزارش های اطلاعاتی درباره داعش توسط گروه ویژه کنگره آمریکا

© Photo / Ttarasiukکشف موارد دستکاری در گزارش های اطلاعاتی درباره داعش توسط گروه ویژه کنگره آمریکا
کشف موارد دستکاری در گزارش های اطلاعاتی درباره داعش توسط گروه ویژه کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه ویژه کنگره آمریکا متشکل از جمهوری خواهان شواهد حاکی از موارد تحریف اطلاعات درباره عملیات گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) توسط مقامات فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده را کشف کرده که خاورمیانه در حیطه مسئولیت عملیاتی آن قرار دارد.

به گزارش امروز نشریه The Daily Beast در گزارش این گروه که در اواخر هفته آینده منتشر خواهد شد، گفته می شود: مقامات نظامی آمریکا بر کارشناسان مسئول بررسی اسناد سرویس های اطلاعاتی فشار وارد می کردند تا اهمیت خطرات ناشی از داعش و القاعده کمتر وانمود شود". نمایندگان کنگره به این نتیجه رسیدند که فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده " در گزارش های سیستم های اطلاعاتی دستکاری می کرد تا چگونگی مبارزه با داعش و القاعده به شکل مناسب تری (برای آنها) نشان داده شود".
با این حال گروه ویژه کنگره آمریکا "اسناد انکار ناپذیر حاکی از آنرا پیدا نکرده که دولت باراک اوباما دستور دستکاری در گزارش ها را صادر کرده باشد".
به موازات نمایندگان جمهوری خواه کنگره، بازرس کل پنتاگون نیز که نهاد مستقل کنترل است، به تحقیقات درباره موارد تحریف اطلاعات پیرامون فعالیت داعش که در تابستان سال گذشته آغاز شده، ادامه می دهد. اگر بازرس کل پنتاگون نیز نتیجه گیری های نمایندگان کنگره را تأئید کرده و توصیه های مربوطه را ارائه دهد، این توصیه ها برای فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده لازم الاجرا خواهند بود اما ژنرال استیون گروو، رئیس اداره اطلاعات این فرماندهی و گرگوری ریکمن، معاون غیر نظامی وی قبل از آغاز تحقیقات بازرس کل تمام فایل ها و مکاتبات مربوطه را در رایانه های خود پاک کرده بودند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала