تنها با عذرخواهی و اظهار شرمندگی قضیه حقوقهای نجومی خاتمه نمی یابد

© Fotolia / Beeboysحقوق نامتعارف مدیران
حقوق نامتعارف مدیران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از ماجرای حقوق‌های نجومی که باعث آزردگی خاطر مردم شده آیا برخوردهایی که انجام‌شده متین و سنجیده بوده و توانستیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس- احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه عمده مشکلات کشور بحث‌های اقتصادی است، اظهار داشت: در استان ما نیز که تابعی از مشکلات کشوری است اگر بتوانیم در سطح ملی چاره‌جویی کنیم در سطح استانی نیز مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

وی افزود: در موضوع اقتصاد، واحدهای صنعتی و کشاورزی از عدم وجود گردش ناراضی هستند اگر زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم اما امروز با یک رکود مواجه هستیم که باید علت آن مشخص شود.

بیگی اضافه کرد: انتظار این است به نحوی سیاست‌گذاری توسط دولت انجام بگیرد که تولید در بحث کشاورزی و صنعت سودمند باشد، اگر تولید سودمند باشد و منفعت تعریف شود مردم خودشان می‌دانند چگونه اقتصاد را مدیریت کنند.

بار سنگین مالیات از دوش تولیدکنندگان باید برداشته شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: عمده انتظار این است که سیاست‌گذاری‌های پولی دولت و مجلس به نحوی صورت بگیرد که برای تولید، منفعت تعریف کنند و نخستین راهکار در این زمینه کاهش هزینه‌های تولید است تا محصولاتی که تولید می‌کنند امکان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشند و همچنین بار سنگین مالیات از دوش تولیدکنندگان برداشته شود چرا که در غیر اینصورت به هدف منظور نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: دولت به‌عنوان حاکم و هدایت‌کننده امور کشور باید در خصوص مبارزه با قاچاق به‌خوبی اقدام کند و علی‌القاعده این مسئله زمانی متصور است که سیاست‌های پولی و مالی به نحوی صورت بگیرد که قاچاق مقرون‌به‌صرفه نباشد.

آیا توانستیم به مطالبات مردم در حقوق‌های نجومی پاسخ دهیم

بیگی بابیان اینکه در کنار همه این‌ها انتظار از دولت و مجلس این است، در راستای کم کردن هزینه‌ها و تشریفات یک واحد شوند، گفت: بعد از ماجرای حقوق‌های نجومی که باعث آزردگی خاطر شده و نسبت به کارکردهای دستگاه‌های مختلف نظام بی‌اعتمادی ایجادشده آیا برخوردهایی که انجام‌شده متین و سنجیده بوده و توانستیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم؟ چرا این موضوع به وجود آمده؟ این مسئله در فقدان نظارت مجلس و دولت سبب شده معضلی به این بزرگی اتفاق بیفتد.

انبارها پر از کالا بوده و صادراتی اتفاق نمی‌افتد

وی خاطرنشان مرد: اگر بتوانیم سیاست‌گذاری را به‌نوعی تعریف کنیم که تولید سودمند باشد مردم خواهند توانست تولیدات را به‌خوبی انجام دهند، می‌گوییم به برکت برجام در صادرات مشکلی نداریم اما انبارها پر از کالا بوده و صادراتی اتفاق نمی‌افتد و البته آن‌هم به این دلیل است که قدرت رقابت ندارد و این سیاست‌ها وظیفه دولت و مجلس است.

مجلس شفافیت در موضوع‌ها اقتصادی را از دولت مطالبه کند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه از مجلس انتظار می‌رود شفافیت در موضوعات اقتصادی را از دولت مطالبه کند، گفت: نقشی که مقام معظم رهبری به‌حق در خصوص مجلس و دولت تعریف کرده‌اند که «دولت به‌عنوان یک لوکوموتیو است و مجلس یک ریل‌گذار است و اگر با هم همکاری نکنند به مطالبات مردم نخواهیم برسیم» به همین منظور است.

 

وی ادامه داد: لذا با این تفکر که بتوانیم مزیت‌های اقتصادی کشور و استان را رونق دهیم آن زمان خواهیم توانست از زیرساخت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم و تا زمانی که مجلس صراحت خود را در دفاع از حقوق مردم همچون حقوق معلمان، مشمولان تأمین اجتماعی ابراز نکند نخواهد توانست به وظایف خود به‌خوبی عمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала