کاربران با تایپ سوالات یا کلمه «شریعت» و «مجاهد» در موتورهای سرچ می توانند ویدئوی ضد افراطی گری تماشا کنند.
شرکت آلفابت نگران افزایش انتشارات افراطی گرایانه بوده و تصمیم گرفته یک کمپین برای تحقیق روی تبلیغات تروریسم در اینترنت به راه بیندازد. مجله وال استریت ژورنال در این باره می نویسد که شرکت آلفابت قصد دارد از روشی استفاده کند که پیشتر برای درست کردن تبلیغات خود بکار می گرفت. در این روش محتوای تبلیغات بر اساس مطالبات کاربران در موتورهای سرچ و صفحات آنان در شبکه های اجتماعی خواهد بود.
کاربرانی که پست هایی با مفاهیم کنایه از افراطی گرایی منتشر می کنند، در صفحاتشان ویدئوهای تبلیغاتی مبارزه با افراطی گرایی به نمایش درخواهند آورد. این شرکت امیدوار است که با این اقدام وزنه مقابل تبلیغات سازمان های تروریستی باشد.