گزارش و تحلیل

وقتی ستاره پورن در تهران احساس غریبی نمی کند

© Flickr / Daniel GrendonAdult only
Adult only - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیاهوی سفر یک پورن استار انگلیسی به تهران این روزها تقریبا همه رسانه ها و مخصوصا اجتماعی را در ایران سرگرم خود کرده، و برخی هم از مامورین مربوطه انتقاد دارند که چرا به این خانم ویزا واجازه سفر به ایران داده شده.

البته به نظر بنده اگر مامورین مربوطه وی را می شناختند بیشتر جای تعجب و سوال داشت، که از کجا وی را می شناختند، اما به هر حال استدلال آنها نیز مبنی بر آن بوده که این خانم با نام واقعی خود و نه نام هنری تقاضای ویزا نموده و در فرم های مربوطه شغل خود را آرایشگر عنوان کرده.

ایشان هم اظهار داشته که برای عمل جراحی بینی به ایران سفر کرده و کلی هم از ایران و ایرانی ها تعریف و تمجید نموده.

موضوع اصلی این نیست که چرا وی به ایران سفر کرده، موضوع اصلی این است که تصاویری که وی از خود در سفر به تهران منتشر کرده شباهت زیادی به تعداد زیادی از دخترانی است که این روزها در تهران تردد می کنند و وی با این شکل و شمایل هیچ شک و شبهه ای در مورد اینکه چهره ای غریب دارد ایجاد نکرده.

Iran(Tehran),Iran is very kindly place with generous people…

Фото опубликовано candy.charms (@candy.chrms) Июл 31 2016 в 9:32 PDT

موارد زیادی پیش می آید که خانم های خارجی در تهران یا شهر های دیگر ایران تردد می کنند و به راحتی می توان از چهره ساده و بی آرایش و بی آلایش آنها تشخیص داد که این خانم ها خارجی هستند. اما تصویری که از این خانم در گروه های اجتماعی منتشر شده هیچ تفاوتی با صدها دختر ایرانی که با چهره های ساختگی و جراحی شده، چهره این پورن استار را الگو قرار داده اند ندارد. متاسفانه اینان به جای اینکه چهره معصوم و محبوب دختر ایرانی را نماد خود قرار دهند، فکر می کنند چهره هنرپیشه های غربی از جمله پورن استار های آنها ممکن است جذاب تر باشد.

اگر از هر کس که به کشورهای غربی تردد داشته سوال کنید همه متفق القول به شما خواهند گفت که این تیپ و ظاهر و چهره فقط مخصوص فیلم هاست و در خیابان ها ندرتا شما می توانید چنین چهره هایی را مشاهده کنید، مضاف بر اینکه عموم جوانان غربی کمترین استفاده را از لوازم آرایش (که این روزها ایران جزو بالاترین مصرف کنندگان آن در جهان است) دارند، و این جوانان تیپ و ظاهر و لباس ساده بر تن دارند (در حالی که امروزه تب و مرض خرید مارک و برند در ایران بیداد می کند).

بماند که اکثریت جوانان غربی از انجام عمل های  زیبایی مختلف پرهیز می کنند و عموما ظاهر واقعی خود را به ظاهر ساختگی ترجیح می دهند.

متاسفانه نفوذ فرهنگ غربی مخصوصا از طریق فیلم های هالیوودی یک سردرگمی در جامعه ایرانی به وجود آورده.  بسیاری از دختران به مطب های پزشکان زیبایی و یا حتی در برخی موارد آرایشگاه ها مراجعه می کنند و با جراحی های مختلف و تزریق آمپول و داروهای مختلف تلاش می کنند چهره های خود را شبیه ستاره های هالیودی از جمله این پورن استارها کنند.

البته متاسفانه مساله فقط به دختران بر نمی گردد و اخیرا تعداد زیادی از پسران هم به این سمت و سوی روی آورده اند که ظاهر خود را شبیه همان خوانندگان و هنرپیشگان خارجی کنند.  این روزها با یک چرخ زدن در خیابان های شهر و یا پاساژ های معروف شما به راحتی می توانید چندین پسر را ببینید که ابرو نازک کرده اند و آرایش کرده اند و… رفتار هایی که به هیچ وجه با فرهنگ ایرانی هم خوانی ندارد دارند.

نمی خواهم به عوارض جانبی و مشکلات جسمانی و حتی روحی روانی که بعد ها گریبانگیر این دختران و پسران می گردد، و چهره های آنها ممکن است حتی در آینده معیوب شود، شوم. همین هم که هست، پس از جراحی های متعدد زیبایی، معیوب و نا همگون به نظر می آید چه رسد به آینده.

برخی معتقد هستند که این یک ناهنجاری اجتماعی است و باید با آن برخورد شود. و تنها راهکاری که برخی ارگان های ذیربط ارائه می دهند برخورد فیزیکی و بگیر ببند است. ساده ترین روش که حد اقل طی چهار دهه اخیر نشان داده نه فقط بی تاثیر است بلکه منجر به واکنش منفی هم می گردد.

مشکل اصلی اینجا در فرهنگ سازی و الگو سازی است و نه برخورد.  بیشترین مشکل این جوانان نبود شرایط تفریح سالم و یافتن الگوی مناسب رفتاری است و اینان این رفتار خود را یک واکنش به شرایط خود تلقی می کنند.

وقتی شرایط اقتصادی و ازدواج برای جوانان فراهم نباشد اینان به دلیل نیاز های طبیعی و فیزیکی خود به سمت و سوی موارد مختلف که بسیاری از آنان از طرف جامعه فساد تلقی می گردد کشیده می شوند و برخی جوانان فکر می کنند با این تیپ و رفتارها خواهند توانست دیگران را جذب کنند.

می توان گفت این شرایط بسیار خطرناک تر از هرگونه جنگ نظامی ای است که ممکن است در آینده مملکت با آن مواجه گردد چرا که از هم گسستن فرهنگ جامعه و آتیه مملکت را در پی خواهد داشت و اگر امروز به فکر حل آن نباشیم فردا دیر است.

آیا وقت آن نرسیده که جامعه شناسان و روان شناسان و… بنشیند و فکر کنند و تحلیل کنند که چه شده پس از چهاردهه از انقلاب اسلامی و فرهنگی در ایران بخشی از جامعه به این سمت و سو کشیده شده و راهکار این ماجرا چیست، وراهکار منطقی برای حل این معظلات اجتماعی ارائه دهند نه راهکارهای غیر منطقی؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала