تشریح آخرین وضعیت بحرین از زیان شیخ «سید مرتضی السندی» از رهبران جریان «الوفاء الاسلامی» بحرین

© Flickr / Brandon AtkinsonФлаг Бахрейна
Флаг Бахрейна - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر جریان الوفاء الاسلامی بحرین ضمن اعلام اینکه توطئه‌های خارجی علیه معترضان بحرینی در دست اجراست، افزود: ما به سمت گزینه نظامی نخواهیم رفت اما اگر بر ملت بحرین تحمیل شود، شکست نخواهیم خورد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «سید مرتضی السندی» از رهبران بلندپایه جریان «الوفاء الاسلامی» بحرین به تشریح آخرین وضعیت بحرین پس از سلب تابعیت ایت الله شیخ عیسی قاسم رهبر عالیقدر شیعیان این کشور و همچنین انحلال جمعیت اسلامی الوفاق پرداخت و به برخی سوالات پاسخ داد.
شیخ السندی گفت: چند دور گفت‌وگو در بحرین بی‌نتیجه بوده و هدف آل‌خلیفه از دعوت به گفت‌وگو فقط زیبا کردن وجهه‌اش در مقابل جامعه بین‌الملل بوده است. امروز ما معتقدیم تصمیم سیاسی در بحرین تصمیمی آمریکایی؛ سعودی و انگلیسی است و آل خلیفه دخالتی در آن ندارد.
وی در توضیح نقش عربستان و برخی کشورهای منطقه علیه محور مقاومت تصریح کرد: اظهارات «ترکی الفیصل» رئیس سابق اطلاعات عربستان در تجمع منافقین در پاریس و درخواست براندازی نظام جمهوری اسلامی، اعتراف آشکاری است به توطئه علیه جمهوری اسلامی و محور مقاومت و بازدارنده.
شیخ السندی ضمن صحه‌ گذاشتن بر این صحبت رهبر انقلاب که «مساله بحرین ممکن است به جنگ داخلی بکشد»، تاکید کرد: هیچ کسی نمی تواند ادامه «صلح مدنی و داخلی» را در بحرین تضمین کند؛ ملت بحرین چیزی برای از دست دادن ندارد که از آن بترسد.
وی درباره احتمال اجرایی شدن گزینه نظامی در بحرین گفت: ما به سمت گزینه نظامی نخواهیم رفت اما اگر بر ما تحمیل شود شکست نمی‌خوریم و سرهایمان را در برف فرو نخواهیم کرد.
شیخ السندی در پایان تاکید کرد: اگر حکومت به دست مردم بحرین برسد حتما اسلامی و بر پایه ولایت فقیه خواهد بود زیرا رویکردهای ما اسلامی است نه سیاسی. ما تابع مکتب امام خمینی (ره) و مکتب ولایت فقیه هستیم.
رهبر جریان الوفاء الاسلامی در ادامه گفت و گو اهداف و راه بحرینی ها را با ملت های منطقه خصوصا فلسطینی ها یکی دانست و افزود: ما تبعیت خود از محور ممانعت و مقاومت منطقه ای را اعلام می‌کنیم و تاکید می‌کنیم از آرمان فلسطین، عراق، جمهوری اسلامی و حزب الله شانه خالی نخواهیم کرد. این محور ، محور مقابله با مستکبران و مستضعفان است و به همین دلیل ما بهای این وابستگی را می‌پردازیم.

مردم بحرین علیرغم تمام سختی‌های کنونی‌شان با مردم عراق، فلسطین، یمن و امثال آن همدردی می‌کنند. روز قدس را گرامی می‌داریم زیرا معتقدیم که آرمان ما یکی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала