هلاکت شمار زیادی از عناصر داعش در نتیجه پیشروی ارتش سوریه

© AP Photo / AP Photo via militant website, FileIslamic State militants. File photo
Islamic State militants. File photo - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یشروی نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در شرق فرودگاه دیرالزور با هلاکت بسیاری از عناصر داعش همراه بود. بحران کمبود آب و نان در محله‌های غربی دیرالزور که از 2 سال پیش در محاصره داعش است، ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از خبرگزاری فارس در سوریه، عملیات هوایی سوریه شماری از نقاط تحت تسلط داعش در شهر الموحسن در ریف شرقی دیر الزور را بمباران کرد که از جمله آن مقر امنیتی داعش در نزدیک بیمارستان دیرالزور یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های داعش در نزدیکی این شهر شمرده می‌شود.
گروهک تروریستی-تکفیری داعش ظرف 2 روز گذشته تاکنون شمار زیادی از عناصر خود را در نتیجه پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در جبهه‌های‌ جنوب و شرق فرودگاه دیر الزور از دست داده است.
یگان‌های زمینی ارتش سوریه و متحدانش با بازپس گیری مناطق ثردة 1 — ثردة 2- ثردة 3 به پیشروی‌هایی در پیرامون جبل الثرده دست یافته و در محور شمال شرق فرودگاه نیز نیروهای سوری به سوی الجفره و المربعیه پیشروی کردند.
عناصر داعش نیز که در این 2محور پراکنده بودند در نتیجه حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه و نیروی هوایی سوریه و روسیه مجبور به عقب نشینی شدند.
بیشتر کشته‌های داعش در این 2 عملیات به مناطق شرق ریف دیر الزور منتقل شدند تا در جنوب شهر بوکمال و در گورهای جمعی متعلق به این گروهک دفن شوند.
اخبار رسیده نیز از کشته شدن «ابوفراس»، امیر داعش در منطقه البولیل در جریان عملیات هوایی سوریه به چندین مقر داعش در این منطقه حکایت داشت.
از سوی دیگر تیم هلال احمر سوریه کمک‌های غذایی را که هواپیماهای روسی در دیر الزور فرو ریختند، تحویل گرفتند علاوه بر اینکه کار توزیع کمک‌ها به آوارگان در محله‌های الکنامات، الموظفین و الرشدیه که از مناطق همجوار با جبهه‌های نبرد با گروه‌های داعش است، ادامه دارد.
بر اساس اطلاعات دریافتی تیم هلال احمر سوریه دیروز 12 بسته حامل کمک‌های فوری را که نیروی هوایی روسیه در دیر الزور فرو ریخت تحویل گرفتند و با وجود مقادیر زیاد مواد غذایی، بازارهای این شهر کاهش اندک قیمت مواد غذایی را شاهد بود.
از سوی دیگر بحران کمبود آب آشامیدنی در دیر الزور به دلیل کمبود ماده سوخت مازوت که برای راه اندازی پمپ‌های آب بکار گرفته می‌شود ادامه دارد از همین رو ساکنان محلی برای تامین آب مورد نیاز به آب رود فرات روی آورده‌اند که آن را نیز به بهایی گزاف تهیه می‌کنند.

نانوایی‌های دیر الزور نیز به دلیل کمبود سوخت مازوت مورد نیاز خود پخت کمی دارند همین قضیه موجب بالا رفتن زیاد قیمت هر قرص نان در این شهر شده است.
مناطق تحت سیطره دولت سوریه در غرب دیرالزور از حدود 2سال و نیم پیش در محاصره داعش است و سازمان ملل تا قبل از 2ماه پیش هیچ اقدامی برای کمک به اهالی این شهر نکرده بود.
دولت روسیه با همکاری دولت سوریه کار انتقال هوایی کمک‌ها به دیر الزور را تحت عنوان خط زندگی از اکتبر گذشته آغاز کرده‌ است.
شهر دیرالزور مرکز استان دیرالزور در شرق سوریه واقع شده و توسط رود فرات به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.
این استان به دلیل نزدیکی به پایگاه بزرگ القاعده در مرز عراق همواره گرایش بالایی به افراطی گری داشته و به مرکزی برای پرورش گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.
ترویج و رشد افکار وهابیت باعث شد در ابتدای درگیری‌های داخلی سوریه، بخش‌های اعظم این استان از کنترل ارتش سوریه خارج شود و در حال حاضر بیش از 90 درصد این استان تحت کنترل گروه تروریستی داعش است و فقط بخش‌هایی از شهر به همراه فرودگاه در کنترل ارتش سوریه قرار دارد که این مراکز نیز در محاصره قرار دارند و دولت سوریه از طریق چترهای هوایی به شهروندان و نیروهای ارتش امداد رسانی می‌کند.
فرودگاه راهبردی دیرالزور، پایگاه‌های نظامی و انبارهای اسلحه در شهر دیرالزور سبب شد تا دولت سوریه در ابتدای درگیری‌ها، تعدادی افسران ویژه خود را به این شهر منتقل کند تا به هر قیمتی این مراکز مهم نظامی حفظ شود.
دولت سوریه با پیش بینی خطرات گروه تررویستی و کردهای جدایی طلب توانسته با گذشت بیش از 5 سال از درگیری‌ها، وزنه نظامی خود را در این منطقه حفظ کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала