شایعه ازدواج دختران در سن ٧ تا ١١سالگی در روستایی از توابع شهرستان خوی

© AP Photo / Aaron Favilaعروسی .
عروسی . - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مردم خوی در مجلس اخبار منتشر شده مبنی بر ازدواج دختران زیر ۱۱ سال درروستای پسک شهرستان خوی را تکذیب کرد و گفت: طی صحبت با روحانی روستای پسک، وی هرگونه ادعایی در این زمینه را بی اساس خواند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خانه ملت- تقی کبیری با تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر ازدواج دختران زیر 11 سال روستای پسک شهرستان خوی، گفت: متاسفانه طرح این خبر احساسات مردم این روستا را تحت تاثیر قرار داده و مشخص نیست که این خبر چگونه و بر اساس چه منبعی تهیه و در میان رسانه های خارجی و معاند مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نظر قانونی در ایران ازدواج در سنین پایین ممنوع است، افزود: البته رسم و رسوماتی از گذشته دربرخی روستاها وجود دارد که منحصر به روستای پسک نیست بنابراین گاهی دختران و پسرانی در سنین پایین برای ازدواج باهم درنظر گرفته می شوند اما اینکه ازدواج به شکل رسمی صورت گرفته باشد مطرح نیست.
وی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده و صحبت با روحانی این روستا این خبر تکذیب شد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد آنچه نگاه منفی را در این خصوص ایجاد کرده این است که دختران این روستا از سال پنجم ابتدایی به بعد ادامه تحصیل نمی‌دهند، هرچند که این موضوع هیچ ارتباطی با بحث ازدواج نداشته و به دلیل آن است که این روستا از داشتن مدرسه دخترانه مستقل درمقاطع بالاتر رنج می برد.
کبیری با بیان اینکه نه تنها در این روستا بلکه درروستاهای دیگر نیز دختران به دلیل وجود اعتقادات مذهبی برای سطوح متوسطه دوم ثبت نام نمی‌کنند، گفت: باید در روستاهایی که تعداد دانش آموزان دختر بسیاری دارد، بودجه‌های ویژه برای احداث چنین مدارسی درنظر گرفت؛ بنابراین از وزیر آموزش و پرورش تقاضا می‌شود برای جلوگیری از شکل‌گیری ذهنیت‌های منفی در چنین روستاهایی دبیرستان مستقل دخترانه احداث کنند.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با رد هرگونه ادعایی مبنی بر ازدواج دختران در سنین زیر یازده سال بر وجود اسناد مستدل در این زمینه تاکید کرد وگفت: اینکه عده‌ای نشان کردن را زمینه ازدواج رسمی دختران زیر 11 سال می‌دانند تنها بازی با احساسات مردم است؛ بنابراین برجسته کردن چنین خبرهایی به ویژه در شهرستان خوی اصلا درست نیست. البته از مسئولان مربوطه تقاضا می شود که علت برجسته شدن این موضوع درشهرستان خوی را مورد بررسی قرار دهند.
طی روزهای گذشته خبرهایی دررسانه ها مبنی بر ازدواج دختران در سن ٧ تا ١١سالگی در روستای پسک ازتوابع شهرستان خوی مطرح شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала