تصویب تحریم های جدید علیه ایران توسط آمریکا

© Photo / WikipediaHouse of Representatives chamber
House of Representatives chamber - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه دو بخش از قانون مربوط به توافق هسته‌ای با ایران را تصویب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک سال پس از اعلام توافقنامه هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، مجلس نمایندگان آمریکا دو بخش از قانون مربوط به اعمال تحریمهای جدید علیه تهران را به تصویب رساندند.
این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در شرایطی است که اوباما پیش از این تهدید کرده که هر قانونی را که توافق هسته ای با ایران را به خطر بیندازد، وتو خواهد کرد.
مجلس نمایندگان آمریکا با 246 رای موافق در برابر 179 رای مخالف تحریمهای جدیدی را علیه ایران تصویب کرده است. نمایندگان آمریکایی همچنین با 246 رای موافق در برابر 181 رای مخالف قانونی را تصویب کردند که دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا از جمله استفاده از دلار را ممنوع خواهد کرد.
مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه نیز طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن خرید آب سنگین از ایران توسط آمریکا را منع کرده است. این طرح نیز با حمایت اندک دموکراتها روبرو شده است.
هنوز معلوم نیست این دو طرح چه زمانی در سنا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
در ماه آوریل وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به توافق 8.6 میلیون دلاری برای خرید 30 تن آب سنگین از سازمان انرژی اتمی ایران دست یافته است.
اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: خریدهایی مثل این تنها ایران را ترغیب می کند تا تولید این مواد حساس را که نقش مهمی در تولید پلوتونیم در سطح ساخت تسلیحات دارد، ادامه دهد.
این طرح وزارتخانه ها و نهادهای دولتی آمریکا را برای استفاده از منابع مالی فدرال با هدف خرید آب سنگین از ایران منع خواهد کرد.
14 جولای گذشته 23 تیرماه 1394 ، ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، فرانسه، چین ، انگلیس و آلمان به توافق هسته ای موسوم به برجام دست یافتند. بر اساس این توافق، جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد تا بخشی از فعالیت های هسته ای خود را در ازای لغو تحریمها، متوقف کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала