شکستن تحریم ها یک اقدام اساسی از سوی دولت بود

© Flickr / Blondinrikard Fröbergфлаг ирана
флаг ирана - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شکستن تحریم ها یک اقدام اساسی از سوی دولت بود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در نشست صمیمانه با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کشور و مدیران استان کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری افزود: امروز مشکلی برای کشتی های ما در هیچ جای دنیا نیست و می توانند به راحتی بارگیری کنند، تحویل بگیرند و پهلو بگیرند و برای هواپیماهای ما نیز همین گونه است.
وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از بانک های بزرگ با ما همکاری دارند و تنها چند بانک بزرگ در دنیا با آمریکا هستند که ما به آنها اعلام کرده ایم با آمریکا نمی خواهیم با آن نحو فعالیت کنیم.
وی تاکید کرد: باید آرام آرام جلو رویم که آنها خیال نکنند به ما امتیاز داده اند زیرا همه آنها حق ما بوده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: موضوع بمب هسته ای، بهانه آنها بوده است.
وی گفت: در زمان حاضر در باشگاه پلاسما از طریق دانشگاه آزاد حضور داریم که صنعت بسیار مهمی است و دانشگاه های دولتی نیز در میدان هستند و همه با هم کار می کنیم.
هاشمی رفسنجانی افزود: دولت کار اساسی کرد و تحریم ها را شکست و این کار هنوز جریان دارد که آمریکایی ها گفتند حقوق بشر و مبارزه با ترورریسم را بپذیرید و ما این را قبول نداریم زیرا ما از فلسطینی ها به عنوان مظلوم ترین مردم دنیا حمایت می کنیم و از حزب الله نیز حمایت می کنیم زیرا خطر اسرائیل را محدود می کند و اسرائیلی ها تروریسم هستند و آنها در رسانه هایشان فریب کاری می کنند.
وی به مشکلات انقلاب اسلامی در بدو شکل گیری اشاره کرد و گفت: هیچ کشور و دولتی مانند ما دچار ترورهای خطرناک نشده است زیرا ریاست جمهوری و بهترین مدیران ما در سال های ابتدای انقلاب شهید شده اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز موثرترین جنگ با تروریسم را ما انجام می دهیم و در سوریه و بازگشایی جاده فلوجه کاری را انجام داده ایم که آمریکایی ها با وجود سرمایه گذاری گسترده، نتوانستند آن را از داعش پس بگیرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون یک ظلم تبلیغاتی علیه ما به دلیل برخی کوته نظری ها در داخل کشور صورت می گیرد.
وی افزود: برخی ها فکر می کنند کار خوبی می کنند که با برجام مخالفت می کنند در حالی که دولت بعد از برجام، در کاهش تورم نیز کارهای خوبی انجام داده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دولت از امسال وارد بخش جدیدی می شود که رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: رونق اقتصادی و اشتغال با هم هستند و بدون رونق اقتصادی نمی توان اشتغال ایجاد کرد.
وی با تاکید بر اینکه تکیه ما باید بر مردم باشد عنوان کرد: انقلاب اسلامی نیز تنها با مردم پیروز شد و ما در آن زمان هیچ حمایت خارجی نداشته ایم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بخشی از امنیت امروز کشور مربوط به این است که مردم به نظام وفادار هستند و جایی که مردم به نظام وفادار باشند نفوذ تروریست ها سخت است و نیروهای امنیتی نیز به خوبی هوشیار هستند.
وی اظهار کرد: در منطقه ای که هر روز می بینیم تعداد زیادی افراد جان خود را از دست می دهند و مجروح می شوند، کشور ما امنیت خود را حفظ کرده که این امر حاصل همراهی مردم و تلاش نیروهای نظامی است.
وی با اشاره به نقدینگی های عظیم بانکی در کشور ادامه داد: تا سال گذشته 900 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشته که این نقدینگی در بانک هاست.
هاشمی رفسنجانی گفت: این گنجینه عظیم تیغ دولبه شده که یک طرف آن تورم و یک لبه آن این است که آن را به درستی در قالب تسهیلات به کارآفرینانی پرداخت کنیم که می توانند در زمینه تولید راهگشا باشند.
وی تصریح کرد: در زمینه تولید رقبای جدی در خارج از کشور داریم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کارهای ابتکاری انجام شده در استان کرمان افزود: هم اکنون قلعه گنج الگو شده است و اگر به همین شیوه در تمام کشور مردم و شرکت های توانمند را به صحنه آوریم و جلوی بروکراسی را بگیریم به سرعت جلو می رویم زیرا ما ظرفیت کمی نداریم.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت حدود 15 هزار کارخانه تعطیل شده یا نیمه جان هستند که باید احیا شوند.
هاشمی رفسنجانی گفت: بانک ها پول هایی را که به جاهای بیخود می روند را باید به کسانی بدهند که کارآفرینی می کنند.
وی عنوان کرد: یکی از بدترین تصمیم ها این بود که به افراد دارای معوقه تسهیلات نمی دهند زیرا اگر به بدهکاران تسهیلات ندهید روز به روز بدهکارتر و ورشکست می شوند.
وی گفت: باید به صورت اداره شده تسهیلاتی که در اختیار کارهای انگلی می شود را برای راه اندازی کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل به کار گیریم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این کار به سرعت شدنی است و اگر بر اساس دستورالعمل ریاست جمهوری اجرایی شود همه کارخانه ها راه اندازی می شوند و کارگران آنها به کار خود بر می گردند.
وی یادآور شد: با تحریم های گذشته نمی توانستیم صادرات کنیم و امروز بازارها باز شده است.
وی تصریح کرد: وجود دعواهای سیاسی و باندی در کشور اعتماد بیرون را کم می کند و این به ضرر همه است و همه باید برادرانه و خواهرانه دست به دست هم داده و کشور را در مسیر عمران مجدد قرار دهیم و مردم را از بهره هایی که در کشور وجود دارد بهره مند کنیم.
هاشمی رفسنجانی گفت: الگوی آقای رزم حسینی می تواند برای استان ها یک سرمشق باشد و رسانه ها باید این موضوع را هرچه بیشتر باز کنند.
وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی از همکاران خوب شما در میدان های مورد نیاز می شویم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تدبیر استاندار کرمان بین مدیران استان و بخش خصوصی و ائمه جمعه هماهنگی ایجاد کرده و می توانیم امیدوار باشیم که آینده خوبی در انتظار استان کرمان است.
وی افزود: بخشی از این سفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است که فکر می کنم از نیازهای واقعی و زیربنایی کشور بود که با حمایت امام راحل شکل گرفت.
وی بیان کرد: امروز بیش از نیمی از بار آموزش عالی کشور را دانشگاه آزاد بر دوش می گیرد بدون اینکه هیچ بودجه و هزینه ای را بر بیت المال، دولت و مردم تحمیل کند.
هاشمی رفسنجانی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی میدان برای افرادی که می خواهند ادامه تحصیل دهند، باز است.
رئیس وی ادامه داد: دانشگاه آزاد می تواند با امکانات، تخصص و نیروهای خود مشکلات عمده کشور را که گریبانگیر همه شده است رفع کند و این کار را در قالب اقدامات بزرگ آغاز کرده ایم.
وی گفت: آخرین چیزی که دستاورد برجام و برای ما امتیاز بود این است که می توانیم در این مجموعه ایتر (پروژه همجوشی هسته ای بین المللی' Iter ') عضو یا همکار شویم.
وی بیان کرد: عالی ترین صنعتی که در دنیا در حال شکل گیریست و برای آینده بشریت بسیار مهم است گداخت هسته ای است.
وی افزود: نخستین نیروگاه ایتر قرار است در فرانسه با همکاری هفت کشور ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه در طراحی این سیستم از سیستم خورشیدی الگوبرداری شده است تصریح کرد: در این سیستم به جای شکافت هسته ای، جوش هسته ای استفاده می شود.
وی گفت: یکی از دستاوردهای برجام برای امتیازدهی به ما این بود که حق پیدا کردیم در آن مجموعه عضو و همکار باشیم و اولین جلسه را چند مدت قبل برگزار شده است.
وی ادامه داد: اگر این صنعت شکل گیرد مشکلات محیط زیستی از جلوی راه بشریت برداشته می شود زیرا این سیستم بسیار سالم است و ماده اصلی آن نیز آب دریا است.
وی افزود: یک بطری آب دریا با اقدامات تخصصی که روی آن انجام می شود به اندازه سوخت خودرویی که 30 هزار کیلومتر حرکت کند، انرژی تولید می کند.
وی افزود: کارهایی که انجام می دهیم سهم شرکت ما در ایتر است و آنها از ما خواسته اند که چهار هزار نفر را آموزش دهیم که در قدم اول 400 نفر آموزش می بینند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردم نمی دانند در برجام چه گرفته ایم تاکید کرد: یکی از افتخارات 5+1 که این است که امروز می توانیم در صنعت گداخت هسته ای عضو شویم و از این صنعت نمونه ای کوچک در کشور و با کمک آنها بسازیم.
رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام امروز (چهارشنبه) با استقبال امام جمعه و استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان وارد کرمان شد.
وی حضور در چند نشست و بازدید و افتتاح پروژه های مختلف استان را در برنامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала