عدم دسترسی احمدی نژاد به پرونده های وزارت اطلاعات

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر Махмуд Ахмадинежад
Махмуд Ахмадинежад - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده سابق مجلس در رابطه با مباحث مطرح شده پیرامون دسترسی احمدی‌نژاد به پرونده‌های وزارت اطلاعات گفت: قرار بر این بود که دسترسی پیدا کند ولی چنین اتفاقی نیفتاد.

خبرگزاری اسپوتنیک — اسماعيل كوثري نماينده اصولگراي مجلس نهم، در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرآنلاين در پاسخ به اين گفته كه « به نظر مي‌رسد احمدی نژاد آتوهایی دارد که به خاطر آنها می‌تواند خودش را در صحنه سیاست نگه دارد» گفت: نه اصلا چنین چیزی نیست. چون اصلا مدت زمان زیادی نبود که وزارت اطلاعات مستقیم دستش باشد. سر همان قضیه هم شد که ایشان رفت و در خانه نشست.

وي افزود: درست است که از نظر قانونی هر وزارتخانه اگر وزیر نداشته باشد به هر دلیلی، سه ماه رئیس جمهور باید سرپرست آن باشد و قبل از سه ماه باید یک نفر را معرفی کند. اما وزارت اطلاعات یک استثناء  داشت که ما به خاطر همین می گوییم ایشان خیلی بالای سر وزارت نبود آن هم این بود که یکی از شرایط وزارت اطلاعات مجتهد بودن است. ایشان که مجتهد نبود به همین دلیل هم این که می گویید به پرونده ها دست پیدا کرده اند، اصلا اینطور نیست.

كوثري در واكنش به تأييد دسترسي احمدي‌نژاد به پرونده‌هاي وزارت اطلاعات از سوي علاءالدين بروجردي و سيد فاضل موسوي،‌اظهار كرد: نه. من قبول ندارم. من خودم چون اطلاع دارم می گویم چنین چیزی نیست. چون قرار بر این بود که دسترسی پیدا کند ولی چنین اتفاقی نیفتاد.

اين نماينده مجلس نهم در پاسخ به اين سئوال كه « براساس گفته شما، يعني جلوي احمدي‌نژاد را گرفتند؟»، گفت: همانجا بود که حضرت آقا بلافاصله آقای مصلحی را برگرداندند. یعنی ایشان یا باید سریع یک نفر را معرفی می کرد. نه اینکه رهبري بخواهد دخالتی کند فقط از جهت مشورت درباره این وزرا نظر می دهند. لذا آنجا بود که باید سریع یک نفر را برای وزارت اطلاعات به مجلس معرفی می کردند، اما این کار را نکردند چون می خواستند خودشان سرپرست باشند. اینجا بود که بلافاصله حضرت آقا از اختیارات خودشان طبق قانون اساسی یعنی حکم حکومتی استفاده کردند و گفتند آقای مصلحی مجددا به سر کارش برگردد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала