گزارش و تحلیل

مشتریان خارجی در صف خریداران هواپیماهای سوخو-34

© Sputnik / Vladimir AstapkovichСамолет Су-34 во время выступления на Международном авиационно-космическом салоне МАКС 2015 в подмосковном Жуковском
Самолет Су-34 во время выступления на Международном авиационно-космическом салоне МАКС 2015 в подмосковном Жуковском - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوری بوریسوف، معاون وزیر دفاع روسیه گفت که مشتریان خارجی " برای بمب افکن های Su-34 "نوبت می گیرند" و قرارداد برای تحویل هواپیماها به نیروهای هوافضایی روسیه زودتر از موعد انجام خواهد شد.

"ریانووستی" به نقل از بوریسوف می ازاید: "طبق طرح، کارخانه هواپیماسازی نووسیبیرسک باید 14 هواپیما سوخو-34 به ما تحویل بدهد، اما سال سوم است که طرح بیش از میزان اجراء می شود و سالانه 2 هواپیما تحویل می شود. ظاهرا، قراردادی که با ما تا سال 2020 منعقده شده است، قبل از موعد به پایان خواهد رسید".
بوریسوف افزود که هواپیمای Su-34 خود را بنحوه احسن در عملیات نیروهای هوافضایی روسیه در برابر تروریست ها در سوریه نشان داده و برای این بمب افکنها "در حال حاضر خریداران مختلف خارجی شروع به نوبت گرفتن هستند".
ویکتور موراخفسکی، سردبیر مجله "آرسنال وطن" در مصاحبه با رادیو روسی Business FM گفت که هند و چین در نوبت اول مشتریان Su-34 هستند.

هواپیمای بمب افکن تهاجمی سوخو ـ 34 - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
هواپیمای بمب افکن تهاجمی سوخو ـ 34
متخصص نظامی افزود: "همچنین معلوم است که Su-34، به نوبه خود، کشورهایی مانند هند، چین و برخی از خریداران بالقوه دیگر را که از نظر بودجه نظامی خود قادر چنین خرید هستند، علاقه مند کرد. این هواپیما رقیب مستقیم را ندارد. هواپیماهایی هستند که می توانند به اهداف زمینی ضربه رسانند و در هوا بجنگند، مثل هواپیمای فرانسوی، اما آنها زرهپوش نیستند و ظرفیت جنگی کمتر دارند".
آندری فرولوف، سردبیر مجله "صادرات تسلیحات" می گوید که به استثنای F15 آمریکایی، سوخو-34 رقیب مشابه ندارد.
Business FM از فرولوف نقل قول میکند: "نخستین گزارش ها در اوایل سال در مورد قرارداد کردن توسط الجزایر 12 هواپیما Su-34 با 24 گزینه بود. اما به طور کلی، الجزایر به چند ده هواپیما با تغییرات مختلف نیازمند است. به احتمال زیاد، مذاکرات فقط پیرامون همان هواپیمان بود. بعداً بحثی در مورد امکان خرید Su-34 توسط ویتنام در میان بود، این هم بسیار محتمل است. شاید مملکتی از کشورهای مستقل مشترک المنافع به این باشگاه بپیوندد. این هواپیما دارای سیستم پرظرفیت، مجموعه دستگاه دفاع که شامل سیستم جنگی رادیوالکترونیکی ، رادار قدرتمند، کابین زرهی است یعنی این هواپیما، جنگنده اختصاصی است. در بازار تسلیحات به استثنای F-15 آمریکایی، هواپیمای شبیه آن در حال حاضر وجود ندارد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала