تعطیل اولین شرکت هواپیمایی اسلامی

© AP Photo / Joshua Paulشرکت هواپیمایی مالزی « رایانی ایر»
شرکت هواپیمایی مالزی « رایانی ایر» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خلبانان « رایانی ایر» دست به اعتصاب زدند.

به گزارش « دیلی میل»، شرکت هواپیمایی مالزی « رایانی ایر»  که پروازهایی  مطابق با  تمام قوانین شرعی به انجام می رساند  به کار خود پایان داد.  مقامات دولتی مجوز کار  این شرکت هواپیمایی را به  دلیل نقض قوانین امنیت پرواز ها  لغو کردند.

وزارت هوانوردی مدنی  مالزی  به بازرسی کار  این شرکت هواپیمایی در ماه آوریل پرداخت و پس از  شکایات از طرف مسافران  و انتقادات  مقامات دولتی  در رابطه با تأخیر و لغو ناگهای پرواز ها ، مجوز کار این شرکت هواپیمایی  لغو شد.  در همان ماه، خلبانان  « رایانی ایر» به دلیل عدم پرداخت  دستمزد  از سوی شرکت، دست به اعتصاب زدند  که بیشتر به چهره شرکت هواپیمایی لطمه زد.

یک ماه قبل از آن در ماه مارس، جنجالی در خصوص صدور کارت های پرواز که با دست نوشته شده بود، برپا شد. عکس این کارت ها  سر از « فیس بوک» درآورد.  روی یک ورق کاغذ،  با آرم « رایانی ایر»  بدون علامت بارکد و با  جوهر  نام مسافر  و شماره صندلی و شهر مبدا و مقصد  نوشته شده بود.

وزیر حمل و نقل مالزی Liow Tiong L- ay- اعلام نمود که اینگونه کارت های پرواز  برای  امنیت پرواز ها خطرناک است  و  تحت هیچگونه شرایطی  نمی بایست  به  مسافران داده شود.  شرکت هواپیمایی درتوضیح گفت به دلیل اختلال در کار کامپیوتر ها مجبور به صدور چنین کارت های پرواز شدند و چنین  چیزی دیگر تکرار نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала