گزارش و تحلیل

نیروهای سایبری ارمنستان

© Photo / Govorkovجمهوری ارمنستان
جمهوری ارمنستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشمولین ارمنی می توانند در نیروهای سایبری خدمت کنند.

وزارت دفاع ارمنستان کنکوری برای مشمولین خدمت وظیفه عمومی  که قادر به خدمت در  نیروهای سایبری هستند  اعلام کرده است. این ساختار  جدید باید به  دفاع از  سیستم های  مدیریت  و ارتباطات  نظامی ارمنستان در مقابل تروریسم سایبری  و دفاع از اطلاعات محرمانه در مقابل  دشمن احتمالی  بپردازد.  الینا قازاریان  خبرنگار ویژه « سپوتنیک» در ارمنستان در این خصوص گزارش  داد.

 مشمولین ارمنی  می توانند در نیروهای  سایبری خدمت کنند.  مشمولین  خدمت وظیفه  تابستان سال 2016 می توانند  در این کنکور  شرکت کنند.  آنها باید از  تحصیلات عالی در  فناوری  انفورماتیک  —  مخابراتی  و مهارت برنامه نویسی  و  مدیریت  شبکه ای و امنیت سایبری برخوردار باشند.

 آرسون اوانیسیان کارشناس  نظامی  و دبیر مطبوعاتی  وزارت دفاع ارمنستان  در  مصاحبه با « سپوتنیک»  در خصوص اهداف ایجاد  ساختار جدید گفت: در جنگ های معاصر،  بخش سایبری از اهمیت زیادی برخوردار است.  ما قصد داریم در تمام   سیستم های دفاعی  از  جدید ترین دستاوردها از جمله مرتبط با  امنیت سایبری استفاده کنیم. وزارت دفاع ارمنستان مدت زیادی است که با  شرکت های  فناوری  در حال کار در ارمنستان همکاری می کند: مایکروسافت، سینوپس و  غیره. جوانانی که به سن خدمت رسیده اند  و یا  افرادی که از تحصیلات مربوطه  برخوردارند می توانند  در این کنکور شرکت کنند.  آنها می توانند  با استفاده از مهارت های شغلی خود  در این رشته به  وطن خود خدمت کنند».

  عرصه دفاعی به معنای وسیع دوران تغییرات ساختاری  را از سر می گذراند و  دفاع  فضای سایبری  بخشی از  دفاع از تمامیت ارضی کشور می شود. یکسال پیش ایجاد نیروهای سایبری در ارمنستان بررسی شد  اما به عقیده کارشناسان ، درگیری ماه آوریل  در  خط  تماس  در قره باغ کوهستانی  این روند را تسریع کرد.

ساموِل مارتیورسیان  متخصص   امنیت  اطلاعاتی در این خصوص گفت: امنیت سایبری در  سطح نظامی  نه فقط دفاع بلکه  حمله را در نظر می گیرد. از اینرو کشور باید برای  نوع تهاجمی  جنگ سایبری آماده باشد.   ما از مواردی آگاهیم  که حملات سایبری  به از کار انداختن  زیرساخت ها  به عنوان مثال  شبکه برق رسانی و غیره منجر شده است. از اینرو  کاربرد  سلاح سایبری  وسیله ای برای  وارد آوردن ضربه به  پشت جبهه  دشمن است. بعلاوه وظایف  ضربتی — تاکتیکی نیز مطرح هستند مانند  مبارزه با  پهپاد های دشمن ، سیستم ارتباطات و هدایت اتوماتیک  و غیره.  از اینرو  نیروی سایبری  می تواند ضرر  جدی به  دشمن وارد آورد».

برندگان کنکور  دوره فشرده  آموزش  نظامی را در  واحدهای  ارتباطات و سیستم  اتوماتیزاسیون  نیروهای مسلح ارمنستان خواهند گذراند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала