یکسان سازی متخصص و تروریست در ترکیه

© REUTERS / Presidential Palace/Kayhan Ozerرجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان  رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اردوغان استاندارد دوگانه غرب در رابطه با ترور را مورد انتقاد قرار داد.

رجب طیب اردوغان  رئیس جمهور ترکیه  با سخنرانی در جلسه وزرای  منابع آبی  کشورهای  عضو سازمان  همکاری اسلامی در استامبل ، استاندارد دوگانه  غرب در رابطه با ترور را مورد انتقاد قرار داد.  اردوغان متذکر شد  که جهان غرب  هیچگونه واکنشی نسبت به  عمل تروریستی که  حزب کارگر کردستان در  «دیاربکر» به انجام رساند و  باعث کشته شدن 16  نفر از ساکنان غیر نظامی شد، نشان نداده است.  اردوغان اعلام کرد که کشورهای غرب در رابطه با  ترور دورویی  نشان  می دهند.« کشورهای غرب وقتی عمل تروریستی در  پاریس و یا بروکسل رخ بدهد، واکنش نشان می دهند، اما اگر  اینگونه اعمال تروریستی در  لاهور، آنکارا ، استامبل و یا  دیاربکر رخ بدهد ، غرب سکوت اختیار می کند».

تولین دال اغلو خبرنگار  ترکیه در صاحبه با  « سپوتنیک» به تفسیر  اعلامیه اردوغان پرداخت.

—  آقای رئیس جمهور  مطابق با برداشت خاص خود  به جهان می نگرد و سعی می کند  نظم خاصی در کشور برقرار سازد که  با مواضع وی مطابقت داشته باشد. سیاستمداران غربی نیز  رویدادها و حوادث  در جهان را  به شکل خاص خود مورد ارزیابی قرار می دهند  و استراتژی  عملکرد را شکل می دهند. این دو « قطب» نمی توانند  به این درک برسند که تلاش در جهت ایراد فشار و  تحمیل  نظر خود به رقیب،  به شکست می انجامد. رهبری  ترکیه مانند  رهبران غربی از لفاظی  مبارزه با  تروریسم  به نفع خود  و برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.  در ترکیه امروزی،  هر گونه ابتکار  اجتماعی  از نقطه نظر «  خطر تروریستی» مورد بررسی قرار می گیرد. خبرنگاران و نظامیان را  متهم به کمک به تروریسم می کنند.  در چنین شرایطی چگونه می توان  بطور صحیح  برای غرب توضیح داد  که  تروریست واقعی کیست  و چه کسانی قربانیان  « دوراندیشی» مقامات ر مبارزه با  تروریسم هستند؟

 به گفته  تولین دال اغلو،  از سال 2010 میلادی  رهبری ترکیه  تصویر« بهشت برای تروریست ها» را در  چشم جامعه جهانی  نقش زده است.

—  خبرنگاران را  به تروریسم متهم و بازداشت و در زندان حبس کردند. پرونده « ارگِنِکون» آغاز این روند بود.  حتی  روسا  و  کارمندان  سابق ستاد کل   متهم به  فعالیت تروریستی شدند.  ترکان سیلان  موسس  انجمن  حمایت از  زندگی معاصر  از این اتهامات بدور نماند.  سیلان مرحوم  یک  شخصیت معروف علمی، پزشک  و متخصص زبردستی بود.  وی سهم بسزایی در  رشد و توسعه  رشته پزشکی در  ترکیه ادا کرد.  متأسفانه  با برچسب « تروریست»   او را در آخرین  راه زمینی اش همراهی کردیم.  بدین ترتیب،  مقامات ترکیه،   ترکان سیلان، دانشمند بزرگ ترک را در یک ردیف با  البغدادی رهبر  «داعش» قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала