اسناد ارتباط اپوزیسیون سوریه با داعش به دست "راشا تودی" افتاد

© REUTERS / Dado Ruvicطرح تروریست های هند برای ساخت نرم افزار پیام رسان ویژه بر اساس سیگنال
طرح تروریست های هند برای ساخت نرم افزار پیام رسان ویژه بر اساس سیگنال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارن اردم، نماینده پارلمان ترکیه اعلام کرد دولت اردوغان نسبت به فعالیت شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) بی اعتنایی نشان می دهد.

وی اسناد حاوی شواهد حاکی از جنایات تروریست ها از جمله در خاک ترکیه را ارائه داد. شبکه تلویزیونی روسی "راشا تودی" شواهد حاکی از روابط نزدیک داعش و اپوزیسیون سوریه را در این اسناد مشاهده کرد.

داعشی ها مهمان نوازی غیر عادی نسبت به اعضای اپوزیسیون سوریه نشان می دهند. متن گفتگویی که احتمالا پلیس ترکیه شنود کرده به دست "راشا تودی" افتاد.

الهامی بالی: آن سوری ها در آنجا که هستند؟ اگر می خواهند بخورند، بگذار پیش ما بیایند.

سلیمان خنو: از جمله فروازاز سوریه  به همراه ابراهیم اوزکان و زکتور است.

الهامی بالی: او از اپوزیسیون است؟

سلیمان خنو: بله، همه آنها از اپوزیسیون هستند.

الهامی بالی فرد مظنون به داشتن روابط با داعش  و سازماندهنده احتمالی چند اقدام تروریستی از جمله انفجار 10 اکتبر سال 2015 در استامبول است که برای دستگیری وی یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده اند.

مقامات ترکیه پس از این انفجار ادعا کردند که رد پای وی را گم کرده اند اما اسناد منتشره ثابت می کند که وی هنوز تحت نظارت و تعقیب بود و به نظر می رسد بیکار ننشسته بود.

بطور مثال وی خدمات پزشکی برای شبه نظامیان احتمالی داعش در ترکیه را سازمان می داد و سپس آنها را از طریق مرز ترکیه به سوریه باز می گرداند.

جغرافیای فعالیت وی چشمگیر است. در روی این نقشه شهرهو روستاهایی که در اسناد افشا شده وجود داردند، علامت گذاری شده است.

طوری که دیده می شود وی تحت تعقیب دائمی پلیس مخفی در سراسر ترکیه فعالیت می کند. بر اساس اطلاعات جدید، تعیین اینکه چه کسانی عضو اپوزیسیون سوریه هستند، هر چه دشوارتر می شود.

مایکل اسپرینگمان، دیپلمات غربی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسی "راشا تودی" خاطرنشان کرد مهمترین نکته این نیست که شبه نظامیان خود را چه بنامند بلکه کارهای آنها است.

وی گفت:" روی پیشانی آنها نوشته نشده که "من اپوزیسیون معتدل یا متعصب یا عضو جبهه النصره یا عضو القاعده هستم". مهمترین نکته این نیست که شبه نظامیان خود را چه بنامند بلکه کارهای آنها است.مثلا آیا آنها خواستار حل و فصل صلح آمیز درگیری ، اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستند… و برای این چکار می کنند. حرف آنها مهم نیست".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала