گزارش و تحلیل

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکایی برای روسیه

© REUTERS / Jim Urquhart/File PhotoRepublican U.S. presidential candidate Donald Trump speaks at a campaign rally in Eugene, Oregon, U.S. on May 6, 2016
Republican U.S. presidential candidate Donald Trump speaks at a campaign rally in Eugene, Oregon, U.S. on May 6, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک- در طول در چند ماه گذشته «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان ایالات متحده در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است.

اما این میلیونر و ستاره تلویزیونی نه تنها در میان جمهوری خواهان محبوب است، بلکه مرزها را پیموده و اکنون یکی از چهره های مورد توجه رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین نیز می باشد. می توان گفت که تمام رسانه های جمعی روسیه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط کرملین کنترل می شوند و به عبارتی اگر موضوعی از طریق یکی از کانال های تلویزیونی اطلاع رسانی شود به نوعی با موافقت ضمنی تشکیلات ریاست جمهوری صورت می پذیرد. به تازگی در رسانه دولتی روسیه برنامه های مختلفی از ترامپ نمایش داده می شود و حتی برخی اظهارات خاص آن منجمله ابراز نگرانی از حضور نظامی روسیه در سوریه و یا آشتی با روسیه را به دفعات پخش نموده است.

تصویر برهنه از دونالد ترامپ در نمایشگاهی در لندن به نمایش گذاشته می شود - اسپوتنیک ایران
نظرسنجی : حدود نیمی از آمریکایی ها می خواهند به ترامپ رأی دهند تا جلوی پیروزی کلینتون را بگیرند
ترامپ کیست؟
دونالد ترامپ، میلیاردر وسرمایه‌گذاری که ثروتش ازهفت میلیارد دلار می‌گذارد، اهل نیویورک و به گفته خودش تمام ثروت و دارایی خود را به خاطر هوش و استعداد فردی و همچنین ثروت پدر که از ساختمان سازان بزرگ آمریکا می باشد، بدست آورده است. وی در گذر زمان مواضع خود را به انحای گوناگون توصیف کرده، ارتباط نسبتا خوبی نیز با اسرائیل دارد و از نتانیاهو در زمان انتخابات حمایت نمود. یکی از دختران ترامپ به نام «ایوانکا» که در تشکیلات پدر فعالیت دارد با یک یهودی ازدواج کرده و پیش از ازدواج نیز به دین یهودیت گروید. ترامپ خود را از حامیان حفظ حیات بشری می داند و از مخالفان سقط جنین جز در موارد خاص است. او علاوه بر تجارت، نویسنده کتاب‌های در حوزه تجارت و بازرگانی و همچنین مجری تلویزیون می باشد. ترامپ از نظر مذهبی مسیحی پروتستان است و از مهاجران آلمانی به کشور آمریکا به حساب می آید.

ترامپ محبوب در روسیه!
البته ترامپ در میان مردم روسیه نیز محبوبیت یافته و روسها معتقدند که با پیروز شدن ترامپ در انتخابات احتمال لغو تحریم های آمریکایی بر علیه فدراسیون روسیه و برگزیدن روشهای همکاری مسالمت آمیز بیشتر است و رویکرد صلح آمیز ایالات متحده به روسیه ممکن است بر تحریم های اتحادیه اروپا نیز تاثیرگذار باشد. البته این محبوبیت معنای مطلق ندارد و صرفا به دلیل برخی سیاستهای معتدل ترامپ نسبت به روسیه مورد توجه مردمان این کشور قرار گرفته است.
درست نقطه مقابل عده ای که معتقد هستند تغییرات پیش رو در کاخ سفید ممکن است که در روند تعاملات آمریکایی- روسی تحولات چشمگیری حاصل گردد، معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه «سرگئی ریابکوف» معتقد است که روسیه انتظار بهبودی

Кандидат в президенты США Дональд Трамп в Северной Каролине - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ارتباط روسیه و آمریکا عالی می شود
روابط با ایالات متحده پس از انتخابات 2016 را ندارد. چراکه هم نامزدهای جمهوری خواه و هم دموکراتها اقدام به لفاظی های ضد روسی می نمایند، که طبیعتا چنین رفتارهایی حاکی از بهبود روابط نخواهد بود. وی معتقد است که در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا شاید به سختی بتوان فردی را یافت که سیاستهای نرم تری نسبت به روسیه اتخاذ نموده باشد، اما در میان تمامی نامزدها شاید دونالد ترامپ تاحدودی مواضع معتدل تری را در پیش گرفته باشد. گفته می شود که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در گذشته با یکدیگر روابط دوستانه داشته و ترامپ هیچگاه در مورد ولادیمیر پوتین اظهارات تند و رادیکالی نداشته، حتی اغلب پوتین را تحسین می کند و برای او احترام قائل است، اکنون نیز اظهارات وی در خصوص کاهش نقش ناتو و همچنین بهبود روابط با روسیه به مذاق روسها خوش آمده است. ترامپ در برنامه تلویزیونی « دی اورایلی فاکتر» به مجری برنامه «بیل اورایلی» در پاسخ به سوالی در مورد پوتین گفت: ولادیمیر پوتین فردی است که در میان مردم کشور خود محبوبیت چشمگیری دارد، هر حرفی بزند و هر اقدامی که انجام دهد مردم قبول دارند و البته فردی است که هیچ احترامی برای رئیس جمهور آمریکا قائل نیست. در نتیجه ما با یک فرد مقتدر مواجه هستیم، به عبارتی، قبول مشروعیت ولادیمیر پوتین به معنای قبول مشروعیت هر اقدامی از سوی فدراسیون روسیه می باشد.

ترامپ: در صورت رئیس جمهورشدن روابط خوبی با پوتین برقرار خواهم کرد - اسپوتنیک ایران
انتقاد ترامپ از سیاست اوباما در مورد اسراییل
اکنون ترامپ با ایده ها و شعارهای تبلیغاتی خود به طرز مشهودی از خطوط اصلی سیاست ایالات متحده خارج شده است. در نتیجه، احتمال بروز واکنش تند سیاستمداران محافظه کار آمریکا به ویژه در صورت پیروزی وی در انتخابات و اتخاذ برخی تصمیمات رادیکالی از نظر آمریکایی ها هیچ بعید به نظر نمی رسد. ترامپ اصرار به یافتن راه حل مسالمت آمیز با روسیه دارد و به صورت کلی نیز مردم اغلب سیاستمدارانی را مورد حمایت خود قرار می دهند که خط مشی مصالحه جویانه با جهان را پیش می گیرد. اما «سرگی مارکوف» عضو شورای اجتماعی روسیه در این خصوص معتقد است اگرچه این قبیل افراد مانند ترامپ از حمایت مردمی برخوردار هستند، اما لابی سیاسی بالاتر از آنها قرار دارد و در نهایت رئیس جمهور موظف است تا به سیاست اصلی ایالات متحده پایبند باشد.
بنابراین، پیروز انتخابات در آمریکا هر کسی باشد و با هر شعاری فعالیت خود را در کاخ سفید آغاز نماید، تحولات چشمگیری در معادلات سیاسی جهان بروز نخواهد داد و به عبارتی، تنها سیاست های کلی ایالات متحده را پیش خواهد گرفت. در نتیجه، نقشی در اوضاع داخلی کشور روسیه نخواهد داشت، مگر اینکه خط مشی سیاست خارجه آمریکا به سوی بهبود روابط با روسیه و لغو تحریم ها بر علیه این کشور تغییر جهت پیدا نماید.

ممکن است عقاید نویسندگان مقالات با نظر هیئت تحریره مطابقت نداشته باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала