هواپیمای مسافربری مصری با ۶۶ سرنشین ناپدید شد

© Flickr / Anna Zverevaطائرة من طراز إيرباص 320
طائرة من طراز إيرباص 320 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت هواپیمایی مصر می‌گوید، یک هواپیمای مسافربری این شرکت که از پاریس عازم قاهره بوده، به دلایلی تا کنون نامشخص، ناپدید شده است. آخرین موقعیت هواپیما پیش از ناپدید شدن، نقطه‌ای بر فراز آب‌های مدیترانه بوده است.

هواپیمای ایرباس A320 متعلق به شرکت هواپیمایی مصر "ایجیپت ایر"، شامگاه چهارشنبه (۱۸ مه/ ۲۹ اردیبهشت) پاریس را به مقصد قاهره ترک کرده اما مدتی پس از پرواز از صفحه رادار ناپدید شده است.

شرکت هواپیمایی مصر خبر مفقود شدن این هواپیما را صبح روز پنج‌شنبه در توئیتر منتشر کرد. هنوز جزئیات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

این پرواز با شماره MS804 ۵۶ مسافر و ۷ خدمه و ۳ مسئول امنیت پرواز داشته است.

به گفته مقامات مسئول در قاهره، ارتش مصر چند فروند هواپیمای تجسسی را برای بررسی محدوده احتمالی سقوط هواپیما در دریای مدیترانه به منطقه عازم کرده است. تلویزیون دولتی مصر گزارش داده است که ارتباط برج مراقبت با این هواپیما در ساعت ۲:۴۵ دقیقه بامداد قطع شده است.

مسیر این هواپیما تا زمان قطع ارتباط مشخص بوده اما در نقطه‌ای بر فراز دریای مدیترانه میان خاک مصر، قبرس و جزیره کرت ناگهان هواپیما از صفحه رادار محو شده است.

مقامات شرکت هواپیمایی مصر گفته‌اند که هواپیما پیش از ناپدید شدن، در ارتفاع ۳۷ هزار پایی بوده و ۱۶ کیلومتر در حریم هوایی مصر پیش آمده بوده است.

وزیر هوانوردی مصر که برای دیداری رسمی در عربستان سعودی به سر می‌برده، پس از انتشار خبر مفقود شدن هواپیمایی مصری سفر خود را نیمه‌کاره گذاشته و به کشور بازگشته است.

در ماه‌های گذشته چندین سانحه هوایی در صنعت حمل و نقل مصر رخ داده که به شدت خبرساز بوده‌اند. اواخر ماه مارس امسال مردی مسلح به کمربند انفجاری یک فروند هواپیمای ایجیپت ایر به مقصد قبرس را ربود. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

اواخر ماه اکتبر سال گذشته نیز یک فروند هواپیمای روسی بر فراز شبه جزیره سینا منفجر شده و سقوط کرد. در این سانحه ۲۲۴ نفر کشته شدند. گروه تروریستی "دولت اسلامی" مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала