رسانه: هند به شرط انتقال فناوری ها آماده سفارش بیش از 200 جنگنده نسل پنجم به روسیه خواهد بود

© Sputnik / Grigori Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Fifth-Generation Fighter Aircraft T-50
Fifth-Generation Fighter Aircraft T-50 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرارداد انجام کارهای تجربی ـ طراحی برای ساخت جنگنده نسل پنجم FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft) ، محصول مشترک روسیه و هند طی ماه های نزدیک امضا خواهد شد و اگر مسکو فناوری های لازم را به شریک هندی واگذار کند، دهلی نو در طول 20 سال آینده آماده سفارش دادن بیش از 200 جنگنده از این نوع به روسیه خواهد بود.

یک مقام وزارت دفاع هند ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که طراحی مقدماتی این جنگنده که مخارج آن 295 میلیون دلار بوده انجام شده و در جریان آن طراحان روسی بیش از پیشنهاد اصلاحی طرف هندی را در نظر گرفتند.
این مقام هندی افزود:" از طرف هند شرکت دولتی Hindustan Aeronautics Limited (HAL) شریک تولید کنندگان روسی خواهد بود و کارهای مونتاژ در کارخانه های این شرکت انجام می شود".
مقام نظامی هندی در ادامه گفت:" علاوه بر این وزارت دفاع هند امیدوار است سهم مناسبی از کارهای تجربی ـ طراحی در چارچوب قرارداد مربوطه به هند واگذار شود که به مهندسان هندی امکان خواهد داد هنر طراحی و ساخت هواپیما را فرا بگیرند". طبق اطلاعات وی ارزش قرارداد 4 میلیارد دلار تخمین زده می شود و ضمنا در نظر است اجرای آن طی هفت سال صورت بگیرد. همچنین قرار است پرواز های آزمایشی نمونه اول هواپیما سه سال بعداز آغاز کارهای طراحی انجام شود.
جنگنده FGFA بر اساس جنگنده پیشرفته روسی پاک فا (ت ـ 50) و مطابق با پیشنهاد های فنی هند طراحی می شود. طبق درخواست هند طراحی نوع دو نفره این جنگنده ها، دید 360 درجه ای رادار، افزایش قدرت موتور، استفاده از فناوری استلس و برد فوق العاده زیاد هواپیما در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала