گزارش و تحلیل

دو میلیون نفر در راهپیمایی " هنگ جاویدان" (ویدیو)

© Sputnik / Harel Rintzlerدو میلیون نفر در راهپیمایی " هنگ جاویدان"
دو میلیون نفر در راهپیمایی  هنگ جاویدان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نهم ماه مه، در روز پیروزی بر فاشیسم ، در شهرهای بزرگ و مناطق مسکونی روسیه ، راه پیمایی " هنگ جاویدان" برگزار شد.

در مسکو بیش از 700 هزار نفر در این مراسم که به مناسبت هفتادو یکمین سالگرد پیروزی بزرگ بود، شرکت داشتند.
راه پیمایی" هنگ جاویدان" ، اقدامی اجتماعی است که در سال 2012 در تمسک آغاز شد. شرکت کنندگان در راه پیمایی نهم ماه می ، پوسترهایی با تصاویر اعضای خانواده شان که در جنگ جهانی حضور داشتند حمل می کنند. این مراسم در روسیه و سایر کشورهای جهان برگزار می شود. در روسیه و در سال 2015 ، 12 میلیون نفر در آن حضور داشتند.
ایرینا ولک، نماینده ی رسمی وزرات کشور روسیه اطلاع داد که امسال در راهپیمایی " هنگ جاویدان" در مسکو بیش از 700 هزار نفر شرکت داشتند.

ساکنین پایتخت از حضور خود در راه پیمایی " هنگ جاویدان" می گویند:
یکی از شرکت کنندگان در مراسم می گوید: در این جشن چهار نسل حضور دارند. پیتر پریچوکین جد ما که از سال 41 تا 45 در جنگ بود ، زخمی شد و شایستگی های نظامی کسب کرد. اینجا نتیجه ها ، نوه ها و پسرهایش هستند. می خواهیم که بچه های ما و نتیجه هایمان ، جدمان را فراموش نکنند.
تقریبا 2 میلیون روس در این راه پیمایی سرتاسری شرکت داشتند. افراد عکس خویشاوندانشان را که در جنگ جهانی بودند به همراه داشتند.
تعداد شرکت کنندگان راه پیمایی " هنگ جاویدان" در سنت پترزبورگ بیش از 300 هزار نفر بود. مقامات محلی اطلاع دادند که تقریبا 15 هزار نفر در راه پیمایی " هنگ جاویدان" در سواستاپول حضور داشتند.
بر اساس خبرهای وزارت کشور ، کلا در جشن روز پیروزی روسیه 24 میلیون نفر شرکت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала