34 هزار خودرو امسال از گروه خودروسازی سایپا صادر می شود

© AP Photo / Vahid SalemiРабочий на иранском автомобильном заводе Iran Khodro в Тегеране
Рабочий на иранском автомобильном заводе Iran Khodro в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: 34 هزار دستگاه خودرو امسال از محصولات گروه خودروسازی سایپا به خارج از كشور صادر می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سایپا كاشان در گفت وگو با خبرنگاران، میزان صادرات سال گذشته این گروه را 18 هزار دستگاه بیان كرد.
وی با بیان اینكه این خودروها به كشورهای عراق، الجزایر، لبنان و آذربایجان صادر شده است، افزود: امور مربوط به صادرات خودرو به كشور سودان نیز در دست مطالعه است.
مدیرعامل گروه خودرسازی سایپا ابراز امیدواری كرد: با آرامشی كه در منطقه خاورمیانه پیش خواهد آمد و بازار خوبی كه محصولات سایپا دارد، صادرات به این كشورها افزایش یابد.
جمالی یادآور شد: پس از برجام سرمایه گذاران خارجی علاقه زیادی نسبت به همكاری با خودروسازان ایران نشان داده اند.
وی گفت: ما فرصت های سرمایه گذاری خارجی زیادی را برای سایپا كاشان پیش بینی كرده ایم كه با حمایت مسئولان محلی بتوان شریك سرمایه گذاران خارجی و قطعه سازان در این منطقه باشیم.
جمالی افزود: به همین منظور تولید «ساینا» از بهمن ماه سال گذشته در این شركت آغاز شده و تاكنون بیش از یك هزار خودرو تولید و پیش فروش شده است.
وی همچنین از اعلام آمادگی شركت خودروسازی «سیتروئن» در مشاركت 50 درصد تولید خودرو در سایپا كاشان خبر داد و ابراز امیدواری كرد: با فرصت پیش آمده شاهد رشد و توسعه صنعت خودرو در كشور و به ویژه در این منطقه باشیم.
جمالی، میزان سرمایه گذاری این شركت را 500 میلیون یورو ذكر كرد و افزود: هم اكنون مهندسان داخلی خودشان خودرو را طراحی و خط تولید را راه اندازی می كنند.
وی تصریح كرد: ما نخستین تولید خودرو را در دولت تدبیر و امید كه ساینا نام داشت به كاشان اختصاص دادیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از آغاز خط تولید خودرو جدید CS35 با مشاركت یك شركت چینی به نام چانگان از امروز در سایپا كاشان خبر داد و ابراز امیدواری كرد: این شركت چینی كه طرف های معتبر جهانی دارد، بتوان محصولات متنوعی را در سایپا كاشان تولید كرد.
وی نیروی انسانی قابل، منطقه مستعد و دانش خوب فنی را از ویژگی های سایپا كاشان برشمرد.
در این آیین فریبرز شهباز به عنوان مدیرعامل سایپا كاشان معرفی و از خدمات شیخ عطار قدردانی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала