منع شناوری ایرانی در فلوریدا

اشتراک
ورزشکار قصد داشت 5600 کیلومتر روی آب بدود .

گارد ساحلی فلوریدا  24 ماه آوریل،  رضا بلوچی  را دستگیر کرد که می خواست  تا جزایر « برمودا»  با چرخ  آبی بدود. کارمندان  گارد ساحلی گفتند  که بلوچی  نان های پروتئینی،  شیشه های آب  و دستگاه ناوبری و  تلفن ماهواره ای همراه داشت.  رضا بلوچی می خواست  با شناوری  به 190 کشور  ایده خود  در باره صلح را به گوش جهانیان برساند.

گارد ساحلی  با آگاهی از نقشه های بلوچی به او گفته بود  شناوری خود را آغاز نکند، زیرا چرخ آبی او ممکن است نتواند در شرایط آب و هوایی دوام بیاورد.  قایق چرخی که  بلوچی قصد داشت  با آن  تا جزایر برمودا بدود  از چارچوب فلزی  و توپ و سیلندرهای  آبی  و کابل ساخته شده است.

ورزشکار قصد داشت  3500 میل (5600 کیلومتر) را  بدود و در  هائیتی ، کوبا و پورتو ریکو توقف کند.  رویهمرفته 5 ماه صرف این شناوری می شد.

در سایت  این شناوری نوشته شده بود  که او با این کار می خواست  برای کودکان محتاج پول جمع کند  و  الهام بخش کسانی باشد  که امید به آینده را از دست داده اند.

 بلوچی  از طریق Indiegogo برای این شناوری پول جمع آوری کرد.  از 850  هزار دلار  مبلغی که برای این شناوری  اعلام شده بود  فقط 37  دلار  جمع شد.

اولین بار نیست که او سعی می کند  این دوی آبی   تا جزایر برمودا را به انجام برساند. در سال 2014  شناوری را آغاز کرد اما  پس از 110 کیلومتر گم شد و گارد ساحلی با کمک  بالگرد،  هواپیما و  کشتی  او را پیدا  کرد و نجات داد. عملیات نجات او  برای مقامات 114  هزار دلار خرج برداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала