ناسا تست کردن فناوری سفرهای بین ستاره ای را آغاز کرد

© Photo / ESA/Hubble & NASA, Acknowledgement: Judy Schmidt (Geckzilla)Фотография звезды с «радужным» спектром
Фотография звезды с «радужным» спектром - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا (آژانس فضایی امریکا) تست کردن فناوری HERTS (Heliopause Electrostatic Rapid Transit System), را آغاز کرد که به قول آژانس فضایی امریکا سرعت تسخیر منظومه شمسی توسط انسان را به شکل انقلابی تغییر داده و امکان خواهد داد سفرهای بین ستاره ای آغاز شود.

این فناوری استفاده از بادبان برقی را در نظر می گیرد.ارزیابی های خوش بینانه نشان می دهد که با کمک ان ایستگاه خودکار سیاره پیما خواهد توانست طی ده سال به هلیوسفر یا هورسپهر منظومه شمسی یعنی مرزی برسد که در آنجا باد خورشیدی را نمی توان از باد بین ستاره ای تمیز داد.
بادبان برقی از سیم های آلومینیمی نازک (به قطر حدود یک میلی متر) و طویل (به طول بیش از 20 کیلومتر) تشکیل شده که جریان برق را از خود عبور می دهند. در نظر است در مجموع از حدود 10 تا 20 سیم استفاده شود. بخش اصلی ایستگاه متشکل از تجهیزات علمی و سیستم های فرستنده را در مرکز بادبان نصب خواهند کرد.
سرعت ایستگاه وابسته به مساحت موثر بادبان خواهد بود. مساحت بادبان برای سفر به مسافت تا یک واحد ستاره شناسی (مسافت خورشید تا زمین) به 600 کیلومتر مربع و برای سفربه مسافت تا پنج واحد ستاره شناسی به حدود 1180 کیلومترمربع خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала