گزارش و تحلیل

موزه « روس کاسموس» روسیه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyغرفه آژانس فضایی « روس کسموس» روسیه
غرفه آژانس فضایی « روس کسموس» روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسیر گردشگری جدید-دیدن از محل پرتاب موشک در بایکانور است.

شرکت دولتی « روس کسموس» قصد دارد  موزه کلکسیون  های بی نظیر فضایی را تأسیس کند.  البته هر یک از کارخانه ها و شرکت هایی که در رشته فضایی روسیه فعال هستند از موزه خاص خود برخوردارند.  در شرکت فضایی «  انرگیا»  در  شهر « کارولِف» در حومه مسکو  دو موزه دایر است. در این موزه می توان  سفینه «واستوک» را دید  که یوری گاگارین  اولین فضانورد جهان  و والنتینا تِرِشکووا  اولین زن فضانورد با آن به زمین برگشتند.  سفینه فرود «واسخود»  آلکسی  لئونوف ، مدول  ایستگاه مداری «میر» ، سفینه « آپولو» و  ماهواره ها و  بسیاری از  تجهیزات و دستگاههای فضایی دیگر.

 در موزه فضایی به نام « لاوُچکین»  ایستگاه اتوماتیک بین سیاره ای  برای پژوهش  مریخ و ناهید ،  کپسولی که  330 گرم  از خاک کره ماه به زمین رسانده شد، اولین  دستگاه مطالعه  و نظارت ماه،  ماه نورد  و موشک بالدار  بین قاره ای « بوریا»  در معرض نمایش گذاشته شده اند.

دنیس کراوچِنکو  معاون  مدیر کل  شرکت «  متحده  موشکی — فضایی» در این خصوص گفت:

در روسیه در موزه های موجود،  بطور جامع  روند توسعه و تکامل فضایی موشک های حامل، ماهواره ها و  سفینه های سرنشین دار و غیره عرضه شده اند.  در موزه های  جنب شرکت ها و کارخانه  های فضایی که تا کنون برای عموم غیر قابل دسترسی بود  قصد داریم نمایشگاههای موضوعی ترتیب بدهیم.  به ویژه با در نظرداشت این مهم که در فاصله چندمتری از نمایشگاه کارهای ساخت  سفینه های  مدرن فضایی و فناوری فضایی  جریان دارد ، این  تغییر  حال و هوای خاصی به  موزه های  بسته سابق خواهد بخشید.

 حتی کارخانه بسته  و محرمانه ای مانند « انگروماش»  قصد دارد  درهای  خود را به روی بازدیدکنندگان باز کند و اجازه دیدن از سالن  نمایشگاهی را  بدهد.  این شرکت  تولیدکننده موتور  موشک است.  در این  موزه می توان با  راه تکامل  ساخت موتور  موشکی شوروی و روسیه آشنا شد.  و همچنین  « قلب»  جدیدترین موشک  حامل روسی « آنگارا» را دید.

در « روس کسموس» قصد دارند  یک مسیر گردشگری جدید را  توسعه بخشند — دیدن از  محل پرتاب  موشک در بایکانور.  قرار است اولین تور  سفر به بایکانور  تابستان سال جاری  انجام شود

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала