محبوبیت توریسم روستایی

© Sputnik / Viktor TolochkoДевушка катается на качелях на праздновании Масленицы на территории Белорусского государственного музея народной архитектуры и быта в деревне Озерцо под Минском
Девушка катается на качелях на праздновании Масленицы на территории Белорусского государственного музея народной архитектуры и быта в деревне Озерцо под Минском - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوع جدید استراحت در بین ساکنان شهرهای بزرگ محبوب می شود. تعداد زیادی از ساکنان شهر ها تعطیلات خود را در دهات و روستاها می گذرانند. آنها در روستا نه فقط کمبود خواب را رفع و هوای تازه را تنفس می کنند و محصولات طبیعی را می خورند، تعدادی حتی به کار می پردازند.

جمع آوری عسل در نزدیکی شهر قدیمی « تولا» یکی از بهترین مسیر های توریستی روستایی شده است. یگور پیروگوف برای دومین سال است که در مزرعه عسل گردش هایی برای توریست ها ترتیب می دهد. ابتدا توریستها کم بودند، اما حالا خیلی زیاد شده اند. قبل از گردش در مزرعه او دستورالعمل ها را برای توریستها تعریف می کند: نباید به کندوی عسل نزدیک شد، حرکت سریع و تند انجام داد و مهمتر از همه هیچگونه عطری نباید به خود زد. بوی عطر زنبور ها را بسوی شخص می کشاند که عاقبت کار آشکار است.
کندوی باز زنبور به اندازه رفتن توی قفس ببر خطرناک نیست، اما دراینجا هم هیجان برای همه تضمین شده است. از مزرعه عسل، توریست ها نه فقط خاطره فراموش نشدنی ، بلکه عسل خوشمزه را نیز با خود به خانه می برند که خودشان جمع کرده اند.
کارت ویزیت ده کوچکی در 200 کیلومتری مسکو پنیر خانگی است. در آنجا به تمام علاقمندان یاد می دهند چطور در عرض یک روز پنیر درست کنند. برای تعدادی این یک درس جالب و سرگرم کننده است و برای تعدادی دیگر این درس، آغاز آشنایی جدی با کارهای روستایی است. فرمر ادوارد که به توریست ها الفبای تهیه پنیر را یاد می دهد بطور جدی به فکر تهیه فهرست بالا بلند آن خدماتی برای توریست های شهری افتاد که زندگی یکنواخت شهر آنها را خسته کرده است — جمع آوری تپاله، غذا دادن به جانوران ، درو علف ها. این فهرست کوچکی از کارهایی است که هر توریستی هنگام استراحت در مزرعه از عهده انجام آن ها برمی آید.

Музей Тульский Кремль - اسپوتنیک ایران
تولا - سپر روسیه
مزرعه گوزن نیز از پذیرش توریست های شهری خوشحال می شود. در آنجا جانوران وحشی تقریبا اهلی شده اند و با لذت شیر خود را به بازدیدکنندگان مزرعه می دهند. برای دوشیدن شیر آنها، شیردوشان دست به یک حیله می زنند، آنها هنگام تولد بچه گوزن در کنار مادر هستند و تمام مدت با او حرف می زنند. پس از آن مادر گوزن اجازه دوشیدن شیرش را به آنها می دهد. زیرا صدای انسان برای او مثل صدای فرزندش عادی می شود. در مزرعه کودکستان گوزن ها را به توریست ها نشان می دهند و به آنها یاد می دهند بچه ها را از هم تمیز بدهند.
برای اینکه طبیعت آشنا از دوران کودکی برای ساکنان شهرها بشکل جدیدی نمایان شود ، آنها مناظر روستایی را با پلاژ های شنی عوض می کنند. کار در هوای پاک به آنها انرژی و نیرویی می دهد که برای یکسال کافی است. به احتمال زیاد سال بعد نیز آنها تعطیلات خود را در ده با آواز خروس و صدای زنبور و عطر بی نظیر کشتزار ها خواهند گذراند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала