گزارش و تحلیل

معاون دانشگاه ترکیه: آموزش شهروندان بزرگترین خطر برای کشور

© AP Photo / Francois Moriبه عقیده ی دیپلمات های خارجی ، اردوغان یک بیمار روانیست
به عقیده ی دیپلمات های خارجی ، اردوغان یک بیمار روانیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بولنت آری معاون رییس دانشگاه صباحتین زیما در سخنرانی اخیر خود در کانال تلویزیونی کا ار ت سخنانی را مطرح کرد که به موضوع بحث در میان مردم کشور تبدیل شده است. وی گفت که به شدت از افزایش آمار افراد تحصیل کرده در کشور نگران است.

به گفته این استاد دانشگاه، او به افراد تحصیل نکرده بیشتر اعتماد دارد، زیرا این افراد از کشور بهتر دفاع و حمایت می کنند. اما کسانی که تحصیلات عالیه را پشت سر می گذرانند، بزرگترین خطر برای ترکیه محسوب می شوند. وی همچنین تاکید کرد که اگر اردوغان از کرسی ریاست جمهوری کنار برود، ترکیه با یک فاجعه واقعی روبرو می شود.

وی درباره اساتید دانشگاه که زیر نامه «ما در این جنایت شریک نیستیم» را امضا کرده اند به خطری اشاره کرد که جمعیت تحصیل کرده برای امنیت ترکیه دارند. وی می گوید: «من به کسانی بیشتر اعتماد دارد که از حس ششم برخوردارند و در عین حال تحصیلات عالیه ندارند. جامعه ای که فاقد تحصیلات عالیه باشد و حتی تحصیلات عمومی نیز نداشته باشد، می تواند کشور را از زمین خوردن نجات بدهد. این افراد هیچگاه مرتکب اشتباه نمی شوند. استادان دانشگاه ترکیه را به آشوب می کشانند. بزرگترین تهدید برای ترکیه استادان دانشگاه و فارغ التحصیلان هستند. افرادی که فقط مدرسه ابتدایی را به پایان رسانده اند، بهتر شرایط را درک می کنند، زیرا ذهن آنها پاک است. من از شنیدن خبر رشد تعداد افراد تحصیل کرده درکشور احساس نگرانی می کنم.

بولنت آری همچنین در رابطه با افزایش نگرانی و ترس مردم ترکیه از وقوع انفجارهای جدید سخن گفته و تاکید کرد: مردم زیادی ترسیده اند، هیچ کس نباید بترسد. من در خیابان های شهر راه می روم و می بینم که خیابانها خالی شده اند و کمتر کسی به مغازه ها می رود، خیلی ها به سر کار نمی روند و برخی از مدارس تعطیل شده است. این زنگ خطر است. آری در پایان گفت: «اگر اردوغان از این مقام کناره بگیرد، ما با یک فاجعه واقعی روبرو خواهیم شد. برای اینکه میراثی از خود باقی بگذاریم، باید از دنیا برویم. باید اعتراف کنیم که ما امروز در شرایط جنگ اعلام نشده زندگی می کنیم.

این استاد و معاون دانشگاه در پایان گفت که روز 22 مارس از سمت خود کناره خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала